USAHA PERKUKUHKAN PH : PANtuk dan pejuWANG kata itu membina persepsi?




1) Antara serangan terhadap saya oleh anai2 PANtuk dan anjing pejuWANG ialah mereka kata saya hanya membina persepsi dan membuat spekulasi. Ada anai2 PANtuk kata saya kencing dan cabar nak jumpa saya depan pemimpin utama PKR. Ok. Fine.

2) Penyokong PH yg tak faham apa yg saya buat turut berkata yg sama. Mereka kata apa yg saya tulis tak bleh pakai. Semuanya sampah. Hanya menghalakan peluru pd rakan PH. So be it...!!! Sampah pun sampahlah...kah kah.

3) Eh...klau "sampah" tak payah le nak meroyan? Description: 🤔Ignore je "sampah" sbb org tak akan percaya. Tapi anai2 PANtuk dan pejuWANG bersungguh2 masuk wall saya, beriya2 mengejek dan cuba "discredit" saya ni apahal? Takkan takut apa yg saya "TANYA"? Takkan le kot? 

4) Ingat tak saya pernah sebut dan tanya pasal "FORMULA"?? Ingat tak saya berkali2 kata PERKUKUHKAN PH TERLEBIH DAHULU selepas tu kita bincang dgn lain-lain pihak yg ingin bersama lawan PN dan MN?? Ingat tak lama dulu saya pernah perli pasal fail atas meja bila menulis artikel pendek "Pemabuk yg Tenang"? Adakah anda percaya saya membina persepsi atau itu memg benar tapi dirahsiakan?? 

5) Saya sgt bersetuju dgn pendirian YB Ustaz Fakhrulrazi ADUN Meru dari Parti Amanah. Ini cara yg betul. Beliau ambil initiatif bertanyakan kpd akar umbi dan mereka mahu memperkukuhkan PH dgn 3 parti asal. Syabas YB Ustaz..!!

6) Dah byk kali saya "provoke" supaya pemimpin pertengahan dan akar umbi Amanah "bersuara" terhadap #K3. Saya BUKAN Anti-Amanah. Saya sebenarnya sygkan Amanah sbgai adik bongsu dlm PH. Tapi saya sgt kecewa dgn sikap #K3 yg menyeret nama Amanah jd busuk kerana mereka lah yg terlampau lapaqkan PT95 dan pejuWANG.

7) Saya rasa mcm kelakar tapi nak termuntah pun ada, melihat gelagat anai2 PANtuk jaja jawatan dan mencemuh saya kerana tiada keahlian dan jawatan dlm parti. Mereka cari pasal dgn saya konon sbb saya tiada jawatan maka saya tiada hak berckp mengenai politik dan pandangan saya tak boleh dipakai. Saya harap SU Amanah dot dot dot tu tak kena pecat sbb saya dpt berita dah ada cadangan dr akar umbi Amanah.

8) Anai2 PANtuk ni lupa, kadang2 penyokong2 tak berparti ni lah lebih kukuh pendirian dan lebih istiqomah dgn agenda REFORM sejak BA, PR dan kini PH malah akan terus menyokong selagi pembawa agenda itu TIDAK menyimpang dari perjuangan. Insya Allah.

9) Mana mungkin saya membenci parti Amanah, saya adalah antara facebooker pro PH yg paling awal diminta oleh pimpinan tertentu dlm PKR supaya allout pertahankan GHB (Gerakan Harapan Baru) yg kemudiannya ditubuhkan Amanah.

10) Waktu itu, tujuannya ialah membalas serangan2 PA$ terhadap Amanah dan mempertahankan parti muda itu termasuk dari Kartel yg bersama PA$ ingin "mematikan" Amanah. Byk yg kami dah "pre-empt" dlm usaha pertahankan Amanah.

11) Sbb itu saya sgt kecewa dgn #K3 dlm Amanah dan kepala2 hangguk yg wala' mcm BABI yg Buta. Jika mereka terus bersikap demikian, saya kira jika ahli2 Parti Amanah tidak mahu keluar dr parti itu, cukup bg mereka menyokong usaha memperkukuhkan PH seperti usaha YB Ustaz Fahkrulrazi.

12) Andai PH gagal diperkukuhkan diperingkat atas kerana kebejatan #K3, sekurang2nya kita mahu lihat akar umbi Amanah dan DAP berMuafakat bersama2 Keadilan / PKR utk harungi PRU15. Biarkan #K3 dgn anai2 PANtuk jd jentera mereka utk bersama2 pejuWANG dan Warisan.
Pasca PRU15 mungkin akan terbentuk koalisi baru utk tubuh kerajaan bergantung berapa byk mana parti2 yg bertanding menang kerusi Parlimen.
Wallahualam.

- Zus Din
07 September 2020




No comments: