AGAK AGAK MENTERI BULOH KASAP KENA LEBIH BERAT ATAU RINGAN ?

Image may contain: one or more people, text that says "X www.freemalaysiatod... … F T HOME NEWS BERITA OPINION WORLD Langgar kuarantin: Jurutera warga England dipenjara 2 hari, denda RM5,000 Bernama September 7, 2020 6:23 PM 1.1k Shares f Jurutera warga England John Alan Forsyrh didapati tidak mematuhi perintah sah dikeluarkan oleh pegawai yang diberi kuasa mengikut Seksyen 15 Akta Pencegahan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 dan melanggar peruntukan Seksyen 22 (b) akta sama pada 20 Julai lepas."


Pong pang dia ni dok kata DAP dan PH punya pasal dia kena buta buta disiasat . Katanya DAP dan PH lah yang menjadikan dia sebegini, terpaksa hadap dengan pihak berkuasa bagai. Hai...jadi menteri takkan otak bingai sampai tahap gaban sekali. Dah tahu SOP dan kaedah bila keluar masuk negara kena lah kuarantin. Main sedap cakap sahaja. Tambahan pulak kisah dia ni dah heboh satu alaysia dan orang desak letak jawatang. 

Mana mungkin nak letak jawatang. Dah pulangkan semuala gaji 4 bulan, bawa balik pula 80 billion kata penganut dan mahacai dia. Aku nak gelak la juga. Kalau lah dia bawa balik 80 billion lah, aku rasa Anwar tak layak berkawan baik dengan Erdogan. Bukan kecik anak persahabatan mereka berdua. Tapi Erdogan tak pulak pelawa Anwar nak masuk melabur di Malaysia.(Baca kisah Anwar-Erdogan dan persahabatan mereka).

Aku rasa la , sejauh ini dia ni dah bagi contoh yang tidak elok untuk kerajaan Muhyiddin. Belum lagi pilihanraya, kalau pilihanraya modal ini dijaja mereta ceruk. mahu tidak mahu, muhyiddin kena sepak mamat ni keluar dari kabinet dia. Mana ada pembahtuan dia buat ketika 6 bulan terajui Kementerian Buloh kasap. Idepa juai buloh oleh cina DAP dia tibai walau dia kutuk kaw kaw dulu. Idea nak tentukan kenaikan minyak sawit, pun bukan makanisma kerajaan yang tentukan kecuali pasaran antarabangsa. Apa yang dia bawa masuk? yellek...jadi kita rasa kita lihat dan rakyat pun nak lihat sejauh mana keadilan dapat di tegakkan ketas menteri buloh kasap ini dalam menentukan hala tuju kementerian yang beliau terajui.

 Rasanya rakyat juga mahu tahu, adakah dengan hanya mengekalkan denda sedangkan rakyat marhaen dikenakan denda yang begitu jauh bezanya , takkan untuk menteri ianya dikenakan denda yang hanya seciput mungkin. Dan ini akan menjadikan kerajaan Muhyiddin di pandang serong , dann pastinya PH akan mengambil kesempatan untuk menjaja apa yang telah menteri ini  lakukan. 
Jom kita lihat sejauh mana dia kena...


No comments: