TUN PERLU SEDAR DAN INSAF.



Banyak pendedahan sepatutnya menginsafkan Tun orang-orang yang ada keliling dia tak boleh dipercaya. Mereka hanya nak secebis darinya. Tapi Tun terus berprasangka dengan AI berpuluh tahun lamanya.

BERTAUBATLAH Tun, Kalau DSAI tak bagus, KAMI rakyat akan campak dia seperti mana kami campak Najib, dan sekarang turn Yidin.

YOU CANNOT CONTROL EVERYTHING AND EVERYBODY LA.. DON'T PLAY GOD!

AL KISAH : AIR YANG TENANG ADA BOYA!

Nak cite sikit...

Dulu kan..., masa Tun M nak letak jawatan PM ke-4, 'DIA' dan seteru dia iaitu Najib telah membawa rombongan bas bagi mempengaruhi Tun, bagi dilantik sebagai PM ke-5.

Usaha Kedua-dua jebauk itu telah GAGAL. Malah, Tun (DS Dr Mahathir masa tu) telah memilih Tun Ahmad Badawi sebagai PM. Manakala Jibby pulak di lantik sebagai TPM.

Agenda DIA pun bermula dengan mengapi-apikan Tun M. Berusaha sungguh-sungguh untuk merosakkan reputasi Dollah dan DIA tu sanggup membuat ROAD SHOW bagi menelanjangkan DS Dollah. Tidak tahan lagi dengan kebusukan hati DIA..Dollah pun lepaskanlah jawatan. Dapatlah DIA jawatan TPM tersebut.

Ingatkan DIA tu dah berubah....rupa-rupanya, Najib pulak DIA nak makan. Walaupun masa tu...memang layaklah Najib di pecat tetapi sebaliknya yang berlaku. DIA telah di pecat dari UMNO.

Terhegeh-hegeh lah dia mencari simpati kepada Tun dan pemimpin Pakatan Rakyat (kecuali PAS). DIA berjanji taat setia kepada gabungan yang baharu di bentuk..iaitu PH. Tetapi selepas nama Anwar jugak yang naik...DIA gunakan kepakaran semburit Azmin untuk laga-lagakan Tun n Anwar serta menyusun strategi jahat bagi merampas kuasa.

Dalam masa yang sama..otak jahatnya berjaya MEMBELI dan MERACUNI pemikiran lebai-lebai khawarij dan bekas-bekas pencuri @ penjahat negara..bagi membentuk gabungan PN yang kemudiannya berjaya memecahkan pintu belakang dan menebuk atap demi untuk di gelar sebagai PERDANA MENTERI.

Orang seperti DIA tu..doanya di terima ker?. Sandiwara DIA di hadapan kaca tv lebih mengundang kepada petaka lebih teruk dengan kenaikan kes-kes Covid-19. Solat Jumaat pun dah tiada. Sekolah dan universiti/kolej turut di tutup. Lebih malang...lebih 700,000 orang kini hilang pekerjaan. Dah la raya tahun ni, tak MCM SEMALAM.

Kini..kita patut bersyukur bila ada hati-hati mulia yang sanggup menjatuhkan REGIM 'DIA' yang memberikan jawatan kosong GLC kepada MP-MP yang sudah mempunya kerja dan gaji. Malah, Tarif eletrik mula naik melebihi 45%. Harga minyak (fosil) pun dah mula naik walaupun harga minyak dunia masih di bawah sifar.

MAKA DI SINI, SUKALAH SAYA MENYATAKAN BAHAWA SAYA MENYOKONG AGAR  'DIA' DI JATUHKAN....KERANA 'DIA'..BUKANLAH ORANG BAIK SEPERTI YANG ANDA SANGKAKAN. JANGAN SAMPAI SAYA TULIS PULAK BERKAITAN JUAL BELI ISTERI KE-2 DIA.

Soalan terbaik hari ini..SIAPAKAH 'DIA'?. Tanya jer ni.

Yang benar, ikhlas, jujur, bijak, tampan dan beriman (kpd Allah),

Akmal Hafiz Sidik



No comments: