JATUH BANGUNNYA PERJUANGAN ANWAR


Anwar Ibrahim: Dari penjara ke istana – Daily Rakyat


"Satu Malaysia ni semua istana saya makan . santapan dengan raja"

"tapi saya juga makan di lokap paling hina"

"pakaian elok , pakaian lusuh , telanjang pun sudah"

"besok kalau Allah takdirkan kamu pemerintah , kamu kena ingat apa erti KEZALIMAN"

"apa erti sakit di PUKUL walaupun kamu TAK SALAH"

"apa erti kamu dizalimi dan dipenjara pada hal kamu di FITNAH"

"apa rasa sengsara Azizah dan anak-anaknya"

"apa erti rasa kamu derita dizalimi BERTAHUN-TAHUN"

ATGNA kata . "Anwar , tidak banyak orang lalui macam kamu . Pemangku Perdana Menteri sudah . bintang ni penuh dah"

"yang kawan saya , sumbat saya dalam penjara . yang lawan saya dulu , tolong bela saya"

"kamu mesti pastikan bila kamu ada kuasa , kamu kenang nasib mereka , setiap rakyat ini kerana tidak ramai orang yang rasa macam kamu rasa . rasa susah derita macam mereka rasa"

"jaga mereka seperti anak-anak kamu sendiri , maka IN SHAA ALLAH kamu menjadi pemimpin yang baik"

- lelaki ini adalah insan yang dinafikan HAK untuk menerajui kepimpinan negara 20 tahun lepas .

- lelaki ini adalah insan yang di AIB kan maruah diri selama lebih 10 tahun hanya kerana mahu MEMBELA rakyat bawahan & membersihkan negara daripada korupsi .

- insan yang dihormati pemimpin negara luar baik ISLAM mahupun BUKAN ISLAM .

- beliaulah pejuang sebenar DEMOKRASI Malaysia .

#Reformasi

No comments: