Kenapa nak gunakan UMNO, Bagi membunuh DAP?



UMNO tanpa sedar digunakan mendukung biawak hidup? Bertahun UMNO melawan DAP sejak peristiwa Mei 13,1969, Tetiba Dr Mahathir Mohamad  berpakat dengan DAP menjatuhkan UMNO yang berkuasa sejak tahun 1955 kerana dendam dan marahnya kepada pemimpin UMNO.

2. Kini semua orang tahu bahawa dia tidak lebih dari saekor keldai DAP. Sehingga tidak boleh berbuat apa sebarang tindakan Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan. Diam dan membisu, lain yang diputuskan oleh Kebinet lain yang diperbuat oleh Lim Guan Eng.

3. Para peniaga Melayu yang mencari perniagaan di Kementerian Kewangan, lain yang diputuskan oleh jawatankuasa tender. Lain yang diluluskan oleh Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan.

4. Malah dalam mesyuarat kabinet. Hanya sebuah patong. Majoriti tidak menyokongnya. Malah isi PPSIM dipertikaikan. Dimana maruah dia sekarang?

5. Mahathir Mohamad bukan sahaja sudah jadi keldai DAP malah sudah menjadi barua DAP. Kini nama dia membusuk dalam komuniti Melayu. 5 pilihanraya kecil, dua dari PPBM kalah dalam Prk itu sebagai fakta menolak Dr Mahathir Mohamad.

6. Kesimpulannya jika UMNO mahu berkerjasama dengan Dr Mahathir Mohamad untuk menafikan DAP dalam Kerajaan Pakatan Harapan adalah  satu tindakan tidak demokratik.

7. Kenapa kita mahu menjadikan Dr Mahathir Mohamad sebagai wira Melayu? Salepas tangan dan mulut membunuh Melayu.

8. Pedulikan dengan PAS.. dia sebuah parti lebai.. Kenapa UMNO mahu mengikut rentaknya? Bukankah PAS itu sama saperti cerita klasik melayu 'lebai malang' Biarlah dia mati dengan berangan dalam dua khenduri. Akhirnya dia akan lapar. 

9.Dulu dialah yang perangkat DAP, kini tidak pula. Bodohkah kita semua? Masa dulu PAS bercium pipi dengan pemimpin DAP tahun 1990 dengan orang yang sama di tahun 2020.

10. Ahli UMNO kena menunjukkan sikap.
Kita bukan sahaja menolak pemimpin UMNO yang dipegang telornya oleh Dr Mahathir Mohamad tetapi kita juga kena menolak pemimpin UMNO menjual maruah UMNO.

11. Kini UMNO cuba dijadikan oleh sebahagian pemimpin UMNO sebagai 'pendukong biawak hidup' yang kemudian akan mencakar UMNO semula.

Sang Kelemabai 
Feb 5,2020

No comments: