PERTEMBUNGAN KUMPULAN PENYOKONG KENYATAAN TUN M MENGENAI PERDANA MENTERI SEMENTARA 2 TAHUN VS KUMPULAN PENYOKONG TRANSISI TUN M 2 SETENGAH ATAU 3 TAHUN.


Wan amerulikwan




1. Dua-dua pihak ini bertelagah mengenai kenyataan Tun M mengenai tempoh transisi Peralihan Kuasa.

2. Kenyataan asal Tun M mengatakan akan memegang jawatan Perdana Menteri Sementara selama setahun atau dua tahun.

3. Kenyataan Tun M yang berubah mutakhir ini mengatakan tempoh transisi pada 2 tahun setengah atau 3 tahun pula dan ianya disahut oleh golongan yang punyai kepentingan.

4. Maka lahirlah penyokong-penyokong  tempoh 3 tahun untuk mempertahankan kenyataan Tun yang telah berubah dari perjanjian asal 2 tahun itu. Mereka terdiri daripada orang-orang kanan Tun M sendiri seperti setpol beliau, sesetengah pimpinan ppbm dan termasuklah Kitol dari Keadilan yang bukan sahaja turut mendendangkan irama ini, malah khianat dengan memburuk-burukkan Bakal Perdana Menteri ke 8 pula. (Terkena umpanan Divide & Rule)

5. Dan tidaklah ada masalah juga bagi kumpulan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menyokong perjanjian asal 2 tahun yang telah diucapkan berulangkali oleh Tun M sendiri pada sebelum PRU 14 dan juga awal-awal kemenangan PH.

6. Maka telah terjadi pertembungan antara kumpulan penyokong kenyataan Perdana Menteri Sementara selama 2 tahun (seperti perjanjian asal menurut Tun M) dan kumpulan penyokong kenyataan Tun M yang telah berubah (transisi 2 setengah atau 3 tahun) seperti yang dilihat di media massa dan media sosial.

7. Seterusnya kumpulan penyokong 3 tahun ini mengatakan kumpulan penyokong ucapan Tun M 2 tahun menurut perjanjian asal itu sebagai gelojoh. Malah kumpulan 3 tahun ini disokong pula oleh puak-puak anti Anwar Ibrahim, yang mahukan Tun M kekal hingga habis penggal.

8. Dan mereka juga sengaja membutakan mata dan memekakkan telinga mereka sendiri dan berpura-pura lupa dan tidak tahu mengenai perjanjian asal yang disebut oleh pemimpin utama mereka di peringkat awal dahulu sebelum kenyataannya berubah-ubah mutakhir ini.

9. Dan mereka jugalah yang telah mengapi-apikan dan memecahbelahkan kesatuan kami hingga ada dikalangan kami yang telah menjadi pengkhianat (Kitol) dan pengikut mereka secara tidak langsung, dan turut ingin melanggar penjanjian.

10. Apabila kami cuba melawan kemunafikan mereka, maka kami dituduh sebagai gelojoh.

11. Apabila kami melawan niat dan usaha mereka untuk melakukan pengkhianatan dan kecurangan perjanjian asal, kami dikatakan sebagai gelojoh.

12. Apabila kami melawan konspirasi, komplot dan perbincangan gelap mereka, (Jumpa ahli-ahli Parlimen BN), kami dilabel sebagai gelojoh.

13. Jika mempertahankan kenyataan perjanjian asal 2 tahun dianggap GELOJOH, maka yang menyokong kenyataan 3 tahun itu bolehlah dianggap PENGKHIANAT dan MUNAFIK, kerana cuba melanggar penjanjian asal 2 tahun. Golongan MUNAFIK mengatakan penyokong yang pertahan 2 tahun sebagai GELOJOH pula.

14. -Tidak salah gelojoh dalam melawan kemunafikan.
-Tidak salah gelojoh untuk mempertahankan kebenaran.
-Tidak salah gelojoh jika untuk memperbaiki keadaan.

15. Yang tetap SALAH adalah golongan MUNAFIK, Flip-flop dan ingin langgar perjanjian.

16. Celakalah pada orang-orang yang mengatakan kami sebagai gelojoh walhal mereka adalah Munafik.

Maka sesungguhnya saksikanlah, kami hanya pertahankan kebenaran, perjanjian asal, cita-cita murni perjuangan rakyat dan menentang kebathilan pihak munafik!

-WAi
Penyokong Kenyataan Tun M Perjanjian 2 Tahun

No comments: