JIKA PM 8 TAK SEMESTINYA BAIK...LIHAT JUGA FAKTA INI MAHAZALIM.



1. Tak ada jaminan PM8 ' yang terbaik ' kata Mahathir.

2. Hujah berikut adalah jawaban bahawa PM8 ( Anwar ) adalah yang terbaik.

3. Anwar Ibrahim adalah PM ke 8 Malaysia mengikut konsensus dan muafakat PH sebelum PRU 14 dan telah dimuktamadkan oleh Majlis Presiden Pakatan Harapan.

4. Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri Malaysia pertama yang terpelajar dan berpendidikan.

5. Terpelajar disini bermaksud AHLI AKADEMIK yang terlibat secara langsung dengan pentadbiran University sebagi ahli pertubuhan Intelek atau Ilmiah ( Fellow ).

1. Anwar Ibrahim adalah ahli pertubuhan Intelek/Ilmiah ( Fellow ) di University of Oxford London,England.

2. Anwar Ibrahim adalah ahli pertubuhan Intelek/Ilmiah ( Fellow ) di John Hopkins University Amerika Syarikat.

3. Anwar Ibrahim adalah AHLI KEHORMAT pertubuhan Intelek/Ilmiah ( Fellow )di Georgetown University Washington DC Amerika Syarikat.

6. Anwar Ibrahim pernah menjadi Pensyarah di University Of Oxford London,England,John Hopkins University Amerika Syarikat dan Georgetown University Washington DC,Amerika Syarikat.

7. Terkini Anwar Ibrahim adalah Profesor Undangan ( Visiting Profesor ) di Harvard University Amerika Syarikat.

8. Ketika Anwar Ibrahim menjadi Menteri Pendidikan,Anwar adalah Menteri Pendidikan Malaysia pertama yang dipilih sebagai Presiden UNESCO General Conference.

9. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang membawah serta memperkenalkan BUDAYA dan NILAI-NILAI ISLAM dalam pentadbiran kerajaan Malaysia.

Sebagai contoh memperkasa Mahkamah Syariah, penubuhan Bank Islam, University Islam dan banyak lagi.

10. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang menjadikan Malaysia digelar ' Harimau Asia ' dikalangan negara-negara Asian.

11. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang dipilih menjadi Menteri Kewangan terbaik di dunia pada tahun 1993 dan Asia pada tahun 1996.

12. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang menerima anugerah The Asian of The Year ' pada tahun 1998.

13. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang mengurus ekonomi dan kewangan Malaysia dengan mendapat untung ia itu pendapatan melebihi perbelanjaan ( Surplus Budget ) selama lapan tahun berturut-turut.

14. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang menulis surat kepada Bank Dunia untuk menghentikan pinjaman kewangan kerana Malaysia sudah mampu berdikari.

15. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang meletakkan hutang luar Malaysia ke paras yang paling rendah ia itu RM9.9 Bilion.

16. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang mencapai pertumbuhan ekonomi yang berkembang dari 7% hingga 11% selama lapan tahun berturut-turut.

17. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang dipilih sebagai ' Pengerusi Bahagian Pembangunan ' di Bank Dunia.

18. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang diakui ' Sebagai Pakar Perunding Kewangan ' oleh Bank Dunia pada tahun 2008.

19. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang diakui sebagai ' Pakar Ekonomi & Kewangan ' oleh Bank Kesatuan Eropah ( EU ) pada tahun 2014.

20. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang disenaraikan kekelompok 100 orang yang paling berpengaruh di dunia bagi kategori politik oleh Majalah Time pada tahun 2008.

21. Pemilihan tersebut adalah tepat apabila Anwar akhirnya dapat menumbangkan Umno/BN pada PRU 14 setelah berkuasa selama 61 tahun.

22. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang disenaraikan kekelompok 50 orang yang sangat berpengaruh di dunia bagi kategori politik oleh Majalah The Muslims 500 selama dua tahun berturut-turut pada tahun 2016 dan 2017.

23. Pemilihan tersebut adalah tepat apabila Anwar akhirnya berjaya menumbangkan Umno/BN pada PRU 14 setelah berkuasa selama 61 tahun.

24. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang menerima anugerah ' Global Peace Prize ' pada tahun 2017.

25. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang pernah diambil oleh Negara Turki sebagai penasihat ekonomi & kewangan.

26. Ekonomi Turki sekarang tempat ke 7 terbaik di dunia dan tempat ke 3 dikalangan negara-negara Eropah.

27. Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang di ambil oleh Al Baraqa Bank sebagai penasihat ekonomi & kewangan.

Al Baraqa Bank salah satu perbankan Islam terbesar di dunia yang berpusat di Qatar.

28. Seluruh Negara-Negara Islam di dunia tidak percaya Anwar Ibrahim melakukan perbuatan jijik ( Liwat ) sebab itu Majalah The Muslims 500 memilih Anwar sebagai pemimpin politik Malaysia pertama yang disenaraikan kekelompok 50 yang paling berpengaruh di dunia bagi kategori politik selama dua tahun berturut-turut ia itu 2016 dan 2017 ketika Anwar berada dalam penjara.

29. Dunia barat tidak percaya Anwar Ibrahim melakukan perbuatan jijik ( Liwat ), negara-negara barat yang celik politik tahu Anwar berdepan dengan pemimpin politik DIKTATOR yang mengamalkan POLITIK KOTOR, Negara-negara barat percaya liwat adalah fitnah dan tuduhan yang direka oleh pemimpin diktator,sebab itu mereka memilih Anwar manjadi pemimpin politik Malaysia pertama menjadi penerima anugerah ' Global Peace Prize ' pada tahun 2017 ketika Anwar berada dalam penjara.

30. Anwar Ibrahim pemimpin politik yang berfahaman DEMOKRATIK yang mempraktikkan POLITIK NILAI dan mengamalkan POLITIK BERSIH mengajak rakyat Malaysia bangkit melawan dan menolak politik kotor dan menggantikanya dengan politik bersih dalam konteks reformasi.

Memperkasa Reformasi Memaknai Demokrasi

Abdul Rauf Hj Jainullah.

ANWARPM8 MEI 10 2020

No comments: