CERITALAH JIKA NAK JADI PM LAMA LAGI..





Credit Hamdan Taha

Setelah saya menulis bahawa Anwar insyaAllah akan mengantikan Tun Dr M,ada tiga kelompok pm tepi kepada saya dan hubungi saya

1. Saya yakin kelompok pertama adalah penyokong pkr dan penyokong Anwar...mereka memgucapkan terima kasih atas tulisan saya. Mereka merasakan tulisan saya itu tepat dengan selera mereka. Ada yang saya sangat kenal rakan lama saya tetapi kebanyakannya saya tak kenal. Sebenarnya saya menulis sebagai kepercayaan dan analisis saya berdasarkan maklumat yang ada pada saya sahaja.

2. Kelompok ini adalah orang yang sangat tabsub pada Tun Dr M , mereka agak marah dengan tulisan saya tentang Tun M dan Anwar. Mereka cuba menyakinkan saya anwar adalah manusia gila kuasa,tidak sabar dan tamak...saya ingin menjawap bagi pihak semua yang pm dan berhubung dengan saya termasuk yang beri komen di wall saya. PERKATAAN TAMAK,GILA KUASA DAN GELOJOH JUGA TIDAK SABAR INI HANYA TERPAKAI KEPADA ORANG YANG SEDANG BERKUASA,KEPADA ORANG YANG BELUM DAPAT JAWATAN PM ITU KITA TAK BOLEH KATA DIA TAMAK,DAN GILA KUASA KERANA DIA BELUM PUN DAPAT JADI PM.

TETAPI ITU SEMUA BOLEH SAYA KATAKAN SEBENARNYA TUN DR M....DIA NAK TERUS KEKAL  MENJADI PM....ITU NAMANYA TAMAK DAN GILA KUASA....Gelojoh juga sesuia pada Tun M sahaja,sebab bila dia letak jawatan PM tahun 2003 lepas tu dia meleleh air liur tengok pak lah dan najib jadi PM....Bukti kenyataan saya ialah apabila dia di calunkan semula oleh PH Tun Dr m dan Tun Hasmah menangis tersedu sedu dan berpelukan...baru di calunkan tu belum dapat lagi....tu tanda dia gelojoh...bila dia dapat saya dengar pun dia menangis teresak esak....apa tanda tu....

3. Rakan rakan dan penyokong umno juga hubungi saya. Mereka pula bila saya tulis tentang Anwar bakal PM semua mereka kata saya dah tukar arah dan sokong anwar. Mereka kata tak sepatutnya saya tulis bahawa anwar akan jadi PM. Di sini saya nak nyatakan bila saya tulis anwar akan jadi PM bukan bermakna saya dah sokong beliau dan telah berubah pemikiran. Jadilah penyokong matang...saya bukan orang yang menentukan Anwar tu PM,tetapi rakyat yang nak dan ketentuan Allah swt..jika dia dah di tentukan jadi PM tulisan saya tak ada kena mengena dengan perkara itu...

Cuma sercara peribadi saya mahukan Perdana Menteri Yang bukan sementara sifatnya. Jika Tun M nak kekal sampai pru ke 15,silakan tapi umum lah kepada rakyat dan dunia bahawa dia nak jawatan tu sampai pru 15. Jika nak  berikan pada Anwar silakan buat peralihan kuasa dengan baik dan umum dengan segera bila tarikhnya supaya rakyat dan pelabur yakin semula kepada Malaysia. Bila pru 15 kita serahkan semula kepada pengundi dia nak siapa....itu sahaja...

No comments: