*Dipetik dari FB Izlin Idris*

*Dipetik dari FB Izlin Idris*

Saya tidak peduli apa orang nak kata tentang dia..Dato Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail...!!
..
Saya hanya bangga dengan orang yg saya tahu dan kenali..
...
Semalam...
Dari airport..saya menyambutnya...!
Dia bersalam dgn saya, dato dan sesiapa yg menyambutnya..
Dia..sudah bersedia dgn sarung tangan bagi memudahkan beliau bersalam dgn lelaki..
...
Masuk di dalam bilik VVIP..
Kami berbual sebentar..
Bertanya beliau mahu minum apa...
Dia tanya..apa yg ada..
Kami ofer jus buah, .minuman panas..
Rasa dia mahu minum air mineral saja...
Kami keluar kan mineral water botol kecil..
Kemudian dia kata..
Ehh..tak perlu bukak..
Dalam hand bag saya..
Saya ada mineral water...yg belum.lagi habes di minum...
Dia meminta pembantu beliau mengambilnya..
Allahu..
Begitu lah dia...
Langsung tidak mahu membazir..biar air mineral water saja...
Dan saya melihat handbag beliau...
Tak pasti jenama apa..
Yg pasti..bukan LV  bukan Chanel, bukan ternama..tidak juga bergaya..
..
Saya renung lagi pakainya...
Bukan batik sutera..hanya biasa2 saja..
Tudung beliau..
Dari zaman sy tengok beliau di surat khabar
Itu lah juga...
Tiada jenama juga..
Bukan duck..bukan Ariani dan sebagainya..
...
Petang selepas sy dan PERWAKILAN Paris buat kunjungan hormat..
Saya , dato dan bbrp pegawainya menemani beliau membeli sedikit cenderahati buat cucu2 nya ...dan sedikit barang utk beliau..
..
Sampai satu kedai..
Kami tersalah kedai sebenarnya..
Kami sangka beliau mahu membeli perfume atau handbag ternama...
Salah rupanya..
Dia kata..sy takmahu perfume..
Sy hanya pakai jenama cap pasar malam," saja..
Sambil dia buka handbag beliau dan keluarkan perfume beliau..
Saya lihat dan cium baunya..
Betul..kecil saja botolnya..spt yg di jual di pasar atau kedai biasa..
Bukan j'adore , bkn lancome,  bkn kenzo dsb...
...
Akhirnya..
Dia beli cenderahati...
Sy tanya dato seri nak yg macamana..?
Rupanya..fridge magnet saja..
Cucu sy pesan itu saja....
...
Kami bawa dia ke Galeries Lafayette..!
Fikirkan dia mahu membeli sehelai saja baju spt cardigan/ jaket...
Tahu apa dia kata..
Yg dia ada..sudah berusia 20 thn lebih dah..
Masih elok lagi...
Cuma nak beli sehelai saja..
Nak pakai masuk parlimen..
Allahu..
...
Akhirnya..
Sy sudah siap 2kan bbrp byk cth baju utk di pilih di bilik vvip...
Pilih2..tak menepati pilihanya..
Akhirnya kami bawa beliau ke ruang pakaian wanita di Galerie Lafayette tu...
Ronda2...pusing 2....lama juga..
Tak satu pun sesuai dgn pilihannya..
Bila suka...tengok harga..mahal sangat..dia letak balik..
Akhirnya...kami balik ke hotel..
Penat kami semua...bagai nak patah pinggang saya rasa..
Bukan penat bawa barang berkotak...
Tiada satu pun barangnya..hihihi
Penat meronda..
Rupanya...dia tengok harga..mahal dia takmahu beli..
Dulu saya rasa susah cari duit..bila suami di Penjara..
Saya sentiasa ingat..orang taktahu..
Takpa lah...
Nanti saya beli di kedai biasa..
...
Saya berbual2 dgn dia lagi..
Dia tunjuk dekat saya..
Katanya: datin, kasut jenama " bata" saja..
Siap bkk..betul bata"
Pembantu dia kata..dato seri tempah 4 pasang...jenama bata, leper je, 
Tidak ada gaya juga kasutnya..
Saya hanya mampu berkata..takpa.. asal selesa Sato seri..
Ni pun..klu dato Seri tak kata..sy tak tau juga kasut dato seri jenama bata..

No comments: