PEMBANGKANG NAK BAKAR KELAMBU SEBAB NAK BELA NYAMUK?



NEGARA PERLUKAN PEMBANGKANG YANG MEMBINA BUKAN MERUNTUH

Tabung Haji semakin kukuh. Terbaru, keuntungan dicatat sebanyak RM1.3 bilion. Lebih 260,000 akaun simpanan baharu dibuka. Jumlah deposit keseluruhan TH kini ialah RM70 bilion.

Agensi itu pernah ditohmah kiri dan kanan. Pembangkang berharap TH terus bermasalah untuk jadi modal politik mereka. Tapi nampaknya hasrat itu tak kesampaian.

TH ditohmah kononnya dikuasai oleh kafir yang diwakili oleh Menteri Kewangan LGE. Sentimen agama pun dimain. Habislah negara ini, di bawah PH semuanya dikuasai oleh kafir.

Tohmahan itu bertujuan mengganggu usaha memulihkan TH tinggalan pentadbiran terdahulu. Dengan sentimen agama, pembangkang berharap usaha memulihkan TH akan gagal dan menjadi modal ceramah di pelusuk kampong.

Pemulihan TH memberi gambaran institusi itu berada pada landasan betul dalam urus tadbirnya.

Pada masa yang sama, situasi ekonomi semakin baik. Harga sawit turut meningkat dan barang keperluan harian masih dalam harga yang terkawal.

Namun pembangkang tidak akan berpuashati jika negara ini stabil dan makmur. Biarpun kemakmuran itu bakal melimpah untuk mereka nikmati bersama, dendam politik tetap mengatasi semua itu.

Kalau boleh pembangkang mahu TH rosak, harga sawit merudum, harga barang melambung tinggi dan negara ini huru-hara, sebab semua itu mahu dijual dalam kuliah, ceramah dan usrah, kononnya PH gagal mentadbir negara.

CnP

No comments: