VIDEO SEKS : KADIR JASIN GARISN 6 PENDIRIAN






KUALA LUMPUR 22 Julai - Selepas menyenaraikan beberapa contoh menteri dari luar negara yang meletak jawatan selepas terpalit dengan salah laku seksual, kali ini Pengarah Media Pejabat Perdana Menteri, Datuk A. Kadir Jasin tampil dengan enam pandangan berhubung isu video seks membabitkan menteri Kabinet di Sandakan pada Jun lalu.

Beliau menggariskan enam pendiriannya berhubung isu dengan menganggap kejadian tersebut merupakan ujian buat kerajaan Pakatan Harapan (PH) .

Antara ujian tersebut adalah seperti berikut:
1. Ini adalah ujian kepada janji kerajaan PH untuk menjadi terbuka, telus dan bertanggungjawab;

2. Ini adalah ujian kepada profesionalisme, kemerdekaan dan kesaksamaan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di bawah kepimpinan Ketua Polis Negara yang baharu, Datuk Seri Abdul Hamid Bador;

3. Ini adalah ujian kepada janji PH untuk menghormati kedaulatan undang-undang dan menegakkan Perlembagaan;

4. Ini adalah ujian keupayaan kepimpinan PH untuk kekal di atas tekanan dan untuk meletakkan kepentingan negara di atas kecenderungan dan tidak suka peribadi;

5. Ini adalah ujian kepada kemanusiaan, kerendahan hati, moral dan martabat pemimpin PH secara kolektif dan secara individu dan;

6. Persoalan yang perlu ditanyakan setiap pemimpin PH adalah, saya menggunakan parti dan kedudukan kerajaan saya untuk melindungi saya dari kesalahan saya atau melindungi parti saya dan kerajaan saya daripada memalukan dengan melakukan perkara yang betul? - 
UTUSAN ONLINE

No comments: