PENGANJURKAH CUAI ATAU KEMENTERIAN PENDIDIKAN? DIMANA KREADIBILITI KPM ?

Imej mungkin mengandungi: 7 orang, orang senyum, orang berdiri


KAH..KAH..KAH....KEMENTERIAN PENDIDIKAN KENA SABOTAJ ?


Penganjur pertandingan tarian di Perak memohon maaf berikutan dakwaan beberapa peserta yang berpakaian tidak sepatutnya pada satu acara Sabtu lalu.Program ini yang telah dilaksanakan sejak 7 tahun lepas oleh kerajaan Umno/Bn tidak pun menjadi kecoh. Sebab itulah , dikatakan program ini disabotaj gamaknya ? kah..kah..kah ianya diadakan kali ke 7 pada tahun 2017. Makna kata, memang dah lama la benda ni berjalan. Bukanlah baru dibawah kerajaan PH.

Imej mungkin mengandungi: 9 orang, orang senyum, orang berdiri




Imej mungkin mengandungi: 8 orang, orang senyum, teks
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, orang berdiri dan dalaman


Penganjur Perak Muda Medalist Dancesport Competitions 2019 dan 7th Perak Show Dance Champonships 2019, JJ & Alice Danceworld, memohon maaf kerana tidak mematuhi kod pakaian yang ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan dan Persatuan Tarian Malaysia Bersatu (Muda).

Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, orang berdiri dan dalaman

Bagaimanapun, penganjur mendakwa bahawa peserta tidak tahu mengenai syarat pakaian, memandangkan mereka tidak dimaklumkan mengenanya.
“Atas sebab yang tidak dapat dijangka, kami sebagai penganjur, gagal untuk memaklumkan kepada para peserta mengenai kod pemakaian.Demikianlah alasan yang diberikan oleh pihak penganjur.
Pertandingan yang menjadi bahan lelucon di media sosial dan mempersalahkan kerajaan PH itu sebenarnya menggunakan lambang KPM dibanner yang mempromosikan tarian tersebut.
Soalnya, siapakah dari Kementerian Pendidikan yang  bertanggungjawab dalam menjaga dan mengendalikan acara ini? masih nak salahkan penganjur? atau memang kena sabotaj atau memang kelemahan. Sebelum itu timbalan menteri dari kementerian yang sama menimbulkan persepsi berkaitan dengan penilaian subjek agama bagi sekolah rendah untuk dinilai oleh semua kaum.
Adakah tugas menteri memantau? Tentu sekali tidak ? Jadi unit atau bahagian manakah yang memantau melalui Kementerian Pendidikan?
Jawapannnya mudah...selagi membiarkan adanya cap Umno Bn di Kementerian, selagi itulah perkara ini akan berulang. Jangan salahkan orang lain atau rakyat jika teguran dan lecehan yang diviralkan ini menjadikan pengendali KPM dilihat lemah.

Sementara itu, penganjur juga memohon maaf atas penggunaan logo Kementerian Pendidikan sebagai latar belakang acara tanpa mendapat nasihat terlebih dahulu dengan kementerian itu.






No comments: