SIRI 7: PROJEK KESAYANGAN NAJIB



 Low yang membawa kawannya Leonardo di Caprio dan projek filemnya tentang  Gambar dan 'modern day Caligula' kepada syarikat  Red Granite Pictures dan Riza Aziz?

Jika benar , ia melemparkan perspektif baru kearah Jho Low dengan projek  puppet kesayangan Najib Razak  diberi nama 1MDB Malaysia, bank pembangunan, yang telah membabitkan berbilion-bilion  ringgit  wang yang tidak didedahkan , termasuk  bon swasta  yang diatur oleh , antara lain nya , Goldman Sachs.
Pelaburan 1MDB telah semakin kontroversi, memberi tumpuan kepada membeli sehingga syarikat  lama , yang muncul menjadi nilai dipersoalkan dalam membangunkan negeri di dalam Malaysia .

Salah satu pelabur yang terlibat dalam 1MDB ialah profil Timur Tengah usaha rendah Petro- Arab , yang juga pembeli apabila keluarga Taib yang dijual daripada pegangan kontroversi mereka dalam UBG bank pada tahun 2011.

Jho Low sendiri sebelum ini telah terlibat dalam UBG , sebagai Pengarah pada 2008 selepas belian saham utama, bagi pihak syarikat milik Abu Dhabi Majestic Masterpiece.

Anak  muda Pulau Pinang ini  membuat banyak sambungan hebat , kedua-duanya di Hollywood dan Timur Tengah (terutamanya Abu Dhabi ), didakwa dibuat melalui rangkaian sebagai seorang pelajar Harrow Wharton Business School di Amerika Syarikat.

Tetapi dengan gaya hidup yang tinggi, suka mem pamerkan kekayaan  beliau yang telah terutamanya  yang dibawa Jho Low  telah menarik kepada perhatian orang ramai di Malaysia . Beliaulah yang nampaknya mendahului rekod untuk perbelanjaan tinggi dalam kelab malam New York , membeli champagne untuk semua tetamu berkumpul.

Jho Low juga membuatkan  oaring  terkejut dengan kemewahannya semata-mata menganjurkan sebuah  parti untuk teman wanita di atas kapal layar di Taiwan dan sekali lagi menarik perhatian  orang ramai apabila dia berpesta  bersama Paris Hilton dan dilihat secara berlebih-lebihan.
One of the 'billionaires', 20 something Jho Low owns Jynwell Capital
Salah seorang  ' jutawan ' , berusia 20an . Jho Low memiliki Jynwell Capital



Di mana, ramai mungkin tertanya-tanya jika pautan kepada pemain politik utama di Malaysia dan persahabatan dengan langkah - anak Perdana Menteri mungkin akaun untuk akses mudah  ialah melalui Jho Low kepada pendapatan pelaburan atau sesungguhnya jika dia adalah manusia  “paling hadapan” front man untuk  mengekses  melalui orang lain ?







No comments: