SIRI 6: JHO LOW....JUTAWAN MUDA YANG KONTROVERSI



Artikel terbaru LA Times .

    " Setiap filem adalah berbeza, " kata Aziz , 37, yang merupakan anak kepada Perdana Menteri Malaysia Najib Razak. "Kami amat fleksibel dalam model kita [ boleh ] mengejarnya. "

Red Granite mengumpul wang wang dari kumpulan pelabur yang tidak didedahkan di Timur Tengah dan Asia, dan mendapatkan kewangan  untuk membikin filem  secara one-off . Syarikat itu mampu mendapat lampu hijau untuk menayangkan gambar tanpa perjanjian  dengan pengedaran tempatan . Tetapi  oleh kerana ia tidak mempunyai dana ia boleh  melakukan rundingan , Red Granite perlu meyakinkan pelabur bahawa projek individu mempunyai risiko , bukannya kemudahan wang untuk menaja jamin keseluruhan nya projek tersebut. "

Ia sudah tentu menarik perhatian untuk rakyat Malaysia tahu bahawa langkah - anak PM mempunyai akses tersebut kepada dana yang sangat besar bagi risiko besar tersebut. Terdapat cakap-cakap  di KL bahawa beberapa syarikat di Malaysia di kalangan mereka yang telah digalakkan untuk melaburkan  wang ke dalam projek pembikinan filem Wolf of Wall Street. Kita hanya boleh membuat spekulasi tentang mengapa mereka mungkin berasa digalakkan untuk berbuat demikian.


 Sementara itu, ia juga seolah-olah sah untuk bertanya sama ada latar belakang kewangan yang pelik dimana Aziz dan kawan rapat Rosmah , yang digambarkan sebagai billionair Jho Low 28 tahun (digambarkan sebagai " jutawan " dalam beberapa laporan berita di Amerika), dikaitkan dengan sumber kewangan ini?



Kembali pada tahun 2009 berkaitan dengan laporan akhbar The Star, dan akhbat itu mempersoalkan :
 Partying Paris Hilton at San Tropez
Paris Hilton berpesta bersama Low di
San Tropez



 "Dia [ Low ] telah cuba untuk meyakinkan rakan-rakan beliau seperti  artis Hollywood, iaitu  pemenang Anugerah Akademi Jamie Foxx dan Leonardo di Caprio untuk menggunakan Malaysia sebagai lokasi untuk pembikinan  filem tersebut. 









No comments: