UNTUK PKR..JANGAN TERLALU TAKSUB DENGAN JAWATAN

Untuk pemimpin Pakatan Rakyat dan wakil yang dipilih, sila membaca posting saya dan melihat betapa aku menginginkan perubahan untuk Malaysia, mengandaikan janji-janji anda dan usaha besar anda yang ingin berbaris ke Putra Jaya.

Parti-parti politik cuba untuk menjangkau ke penjaga pagar tetapi PR yang mendorong pendukungnya untuk menjadi penjaga pagar, bagaimana ironi. Saya hampir sampai ke leher saya untuk menjadi pengasuh pagar lulus walaupun saya membawa kad ahli hidup DAP.

Pakatan Rakyat belum masuk ke dalam kepala mereka bahawa tsunami 308 bukanlah cinta untuk PR, tetapi lebih ke arah membenci UMNO korup, sombong dan rasis / bn.

Sombong dan gila kuasa sudah mula menyusup ke PKR dan DAP, berfikir bahawa mereka yakin untuk mempunyai sokongan orang-orang di dalam GE 13 yang akan datang untuk melangkah ke Putra Jaya. Mereka berjuang untuk kedudukan teratas dengan andaian bahawa mereka akan mempunyai tempat dalam pemerintahan setelah mereka berjaya ke Putra Jaya, inilah yang saya disebut bangunan istana di udara.

Kita boleh melihat begitu banyak pertikaian, kejadian arogan dan tercela dalam pemilihan parti PKR namun para pemimpin mereka tidak melakukan apa-apa, bukan memperjuangkan sebagai "demokrasi sejati". Ada beberapa hot spot pembuatan bir di DAP tapi sekurang-kurangnya pemimpin mereka berusaha untuk melakukan sesuatu tentang hal ini tetapi mengapa keperluan untuk semua omong kosong ini terjadi di tempat pertama.

Sebahagian besar repetisi PR dipilih masih muda dan telah bertahun-tahun lebih dalam kehidupan politik mereka, mengapa terburu-buru untuk berjuang untuk kedudukan yang kuat? Kerja beberapa jenis penyelesaian untuk membiarkan mereka ahli politik muda yang mampu untuk memainkan dan berkongsi kuasa berimbang selama kehidupan politik mereka.Kini kekecohan bukan sahaja menjalar dalam pemilihan dalam PKR, malahan ianya menjadi semakin memburuk dan memalukan. Jika dahulunya MIC di kertawakan dan kekecohan daam UMNO, kini kekecohan dalam PKR disebabakan pemilihan bagi mendapatkan jawatan begitu taksub dan memalukan sekali.

Aku berbicara dengan Haris Ibrahim Rakyat Parlimen tentang kekuatan ketiga. Pada waktu itu saya tidak benar-benar tertarik atau tertarik tentang hal keseluruhan tetapi dengan apa yang berlaku ke PR khususnya PKR dan DAP, saya akan melihat dan belajar lebih pada gaya ketiga.

Dapat PR atau DAP menyalahkan aku untuk itu? Jika anda melakukannya, saya akan menunjukkan semua jari tengah saya kerana itu adalah kalian semua yang mendorong saya untuk membuat keputusan seperti itu.

No comments: