KATA -KATA YANG SELALUNYA MEMBODOHKAN MELAYU

KUALA LUMPUR 2 Okt. - Orang Melayu diingatkan bahawa kuasa politik yang diperoleh mereka menerusi pembentukan kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah senjata paling tajam yang perlu dipertahankan supaya tidak terlepas ke tangan orang lain.... Berita


Sejak aku kecil lagi , aku tergiang-ngiang kata-kata bahawa Umno adalah kuasa Melayu. Bila aku dah besar aku tahu kuasa Umno adalah duit dengan mengenepikan Melayu.bangsa aku yang aku sendiri tidak tahu hak apa yang istimewanya jadi Melayu. Yang aku tahu jiran aku menjadi ketua Umno kaya kaya raya sehingakan ada tertanam di dalam kepala orang melayu bahawa nak jadi kaya, nak naik pangkat, kena jadi ahli Umno.

Maka ramai lah melayu yang mangkok hanyun yang naik pangkat menyokong Umno tanpa menegetahui bahawa kenaikan pangkat mereka adalah kerana kebolehan mereka sendiri.Bukan kerana Umno yang meletakkan mereka di situ dan bahawa sanya rezeki itu adalah di tentukan Tuhan dengan berusaha,maka yang naik pangkat tadi menindaslah yang menyokong pembangkang......


Tanpa Umno orang melayu tetap boleh hidup.PAS bukan sahaja membantu semua kaum , tetapi juga menjaga agama. Jika kita tidak serasi dengan PKR,atau DAP, PAS adalah jalan terbaik buat orang Melayu.Jadi jangan termakan kata-kata orang yang akan kehilangan kuasanya dengan melutut kepada orang melayu diketika susah.

No comments: