MUNAFIK- KENA KE PARTI DIA.. APEK TAKBIR PUN IKUT...

 



Sebab pakai 𝗯𝗮𝗷𝘂 𝗸𝘂𝗿𝘂𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗹𝗲𝗻𝗱𝗮𝗻𝗴, lalu dilabel sebagai berlakon dan dipanggil 𝗵𝗮𝗿𝗯𝗶. Ironinya ketika hari penamaan calon tempohari, ada Cina bukan Islam yang 𝗺𝗲𝗹𝗮𝘂𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗸𝗯𝗶𝗿. Peliknya tak pula dikatakan sebagai berlakon bahkan disambut oleh walaun.


Paling hebat, ada lelaki yang tak beriman (bererti dia menolak kerasulan Nabi ﷺ), 𝗺𝗲𝗻𝗱𝗮𝗸𝘄𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶 𝗯𝗲𝗿𝗷𝘂𝗺𝗽𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗥𝗮𝘀𝘂𝗹𝘂𝗹𝗹𝗮𝗵 ﷺ. Itu tak pula dikata berlakon. Sedangkan dakwaan itu itu berkisar dengan akidah bahkan boleh dikatakan 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗵𝗶𝗻𝗮 𝗡𝗮𝗯𝗶 ﷺ.


Bila dia buat, hina Islam pun tak apa. Tapi kalau orang lain buat, tak kena mengena dengan Islam pun dia akan cuba kaitkan juga. 𝗗𝗮𝘀𝗮𝗿 𝗺𝘂𝗻𝗮𝗳𝗶𝗸!


Pertama sekali, baju kurung adalah pakaian tradisional tradisional Melayu. Ia tak berkait dengan Islam pun. Bahkan sesetengah baju kurang 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗻𝗲𝗽𝗮𝘁𝗶 𝗰𝗶𝗿𝗶 𝗺𝗲𝗻𝘂𝘁𝘂𝗽 𝗮𝘂𝗿𝗮𝗵 seperti mana yang ditetapkan dalam Islam.


Kalau orang di bandar biasa lihat orang bukan Melayu mengenakan baju kurung ke tempat kerja terutamanya 𝗸𝗲𝘁𝗶𝗸𝗮 𝗺𝘂𝘀𝗶𝗺 𝗿𝗮𝘆𝗮 atau hari Jumaat. Mungkin walaun ni spesis hutan yang tak pernah ke bandar jadi otaknya terkurung dan 𝗺𝘂𝗻𝗱𝘂𝗿.


Begitu juga dengan selendang. Itu juga bukan busana muslimah. Selendang begitu boleh dikatakan pakaian tradisonal juga. Rasanya sudah dipakai sejak 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝗸𝗲𝗱𝗮𝘁𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺 𝗹𝗮𝗴𝗶. Pakar sejarah boleh sahkan.


Dan kalau mereka nak pakai busana muslim pun, apa salahnya? Apa corak dakwah nak dibawa kalau orang bukan Islam 𝗱𝗶𝗹𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗸𝗲𝗿𝗮𝘀 mendekati Islam? Bukan nak dakwah tapi nak memencilkan Islam. Ini bukannya sikap muslim tapi 𝘀𝗶𝗳𝗮𝘁 𝗺𝘂𝘀𝘂𝗵 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺!


Tapi takkanlah walaun sebodoh itu?


Mungkin. Tapi sebenarnya, yang pasti, hatinya hitam dan busuk. Niatnya hanya untuk tanamkan 𝗸𝗲𝗯𝗲𝗻𝗰𝗶𝗮𝗻 𝗮𝗻𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗸𝗮𝘂𝗺 kerana jika berlaku perpecahan kaum, partinya akan beroleh laba. Begitulah jika hati sudah dirasuk syaitan. 𝗠𝗮𝘁𝗹𝗮𝗺𝗮𝘁 𝗺𝗿𝗻𝗴𝗵𝗮𝗹𝗮𝗹𝗸𝗮𝗻 𝗰𝗮𝗿𝗮.


Inilah pemikiran hasil daripada didikan lebai gila kuasa penunggang agama. Telah melahirkan pengikut yang berfahaman terroris yang membelakangkan dakwah dan hati dipenuhi kebencian. Pemimpin jenis yang 𝘁𝗮𝗸 𝗯𝗲𝗿𝘁𝗮𝗻𝗴𝗴𝗷𝗻𝗴𝗷𝗮𝘄𝗮𝗯. Mahukah negara ini ditadbir oleh makhluk jahat spesis ini? Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: