CARI LAH INFO SEBELUM BUAT POSTING- TU LA KO- PONTENG LAGI-KESIAN BETULPENGUNDI KO-AKU RASA DIA NI TAK LAMA AKAN KENA JUGA SAMAN- SEBAB SELAIN TAK BERAPA CERDIK SELALU BAGI BOLA TANGGUNG.









Hadiah untuk rakyat, kata ulama PAS ini menyindir. Budak ini dari parti yang suatu ketika dahulu mahu hapuskan riba. Hari ini marah pula skim pinjaman 100% ditamatkan.

Sepatutnya dia sokong. Sebab bila kena bayar duit muka, maknanya kurang hutang. Bila kurang hutang bermakna kuranglah kena bayar interest. Hish parti Islam suka riba ke sekarang?

Hakikatnya, Skim Rumah Pertamaku bukan tamat begitu sahaja. Sebaliknya kerajaan bersetuju untuk meneruskan Skim Jaminan Kredit Perumahan yang diumumkan dalam bajet baru-baru ini.

Tak pasti budak ni ada ke tak masa pembentangan tempohari. Maklumlah MP pembangkang memang terkenal dengan perangai ponteng sidang. Dari yang paling atas sampai paling bawah.

Tapi kalau tak hadir pun, carilah info sebelum nak buat posting. Nanti nampak tak cerdik tu satu hal, jadi menyebarkan fitnah satu lagi hal. Jangan ingat title ustaz boleh kebal api neraka.

SJKP lebih menumpukan kepada pekerja ekonomi gig dan golongan yang tak mempunyai pendapatan tetap. Perubahan begini perlu bagi menepati situasi ekonomi semasa negara kita.

Tapi fikir balik, betul juga apa yang dikata. Memang ini hadiah untuk rakyat pun. Bukan macam PN dulu yang gula-gulakan rakyat dengan duit rakyat sendiri. Guane boh?

Raja Gelap

 

 

No comments: