BUAT TUDUHAN PALSU- JARGON BAKAL DISAMAN GUAN ENG DAN ANWAR




Wan Fayhsal buat laporan palsu bila mengatakan DS Anwar mengelirukan dewan. Dia kata DS Anwar menipu bila berkata kuasa pengecualian cukai tidak berada kepada menteri sebaliknya pada Ketika Pengarah LHDN.

Asas Wan Fayhsal tuduh DS Anwar menipu ialah ada subseksyen yang membenarkan Menteri untuk mendengar rayuan. Yang Wan Fayhsal mungkin tak faham, mendengar rayuan tak sama dengan berikan keputusan. Jauh beza.

Lagipun, semasa Guan Eng jadi Menteri Kewangan, tiada sebarang rayuan dibuat oleh syarikat Syed Mokhtar. Jadi tidak ada cara untuk kaitkan Guan Eng dengan cerita cukai yang sengaja direka oleh si Abah Jana Wibawa tu.

Lagipun, untuk perkara dalam dewan, kenyataan di dalam dewan, contohnya kenyataan yang kelirukan dewan, hendaklah diuruskan dalam dewan. Minta supaya MP itu dihadapkan ke jawatankuasa khas. Bukan report polis.

Nampaknya Mat Jargon ni memang jenis buat dulu baru berfikir. Sebab tu dulu masa rakyat kesempitan dulu dia beri cadangan cetak duit banyak-banyak. Kesian rakyat yang undi orang begini jadi MP. Tahap dungunya luar biasa. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: