APA RAKYAT DAN PENYOKONG NAK RISAU...MENTERI PUN RELAX SAJA....KITA BUKAN MAKAN GAJI PUN..KITA KERJA SENDIRI DAN DAPAT SENDIRI. JADI KITA CHILLL DAH LA......

 

Tadi aku baca dalam WhatsApp, ada yang kata kerajaan perpaduan ini cuma akan bertahan selama 6 bulan je. Ada yang lahirkan rasa sedih.

Tadi dalam ruangan komen pun, ada yang tanya tentang ini. Aku kata, kalau ikutkan akta anti lompat parti, benda ni sudah nak terjadi.

Borneo pun dah banyak dapat faedah dari kerajaan pimpinan DS Anwar ni. Aku positif mereka akan kenang budi. Tapi tak tahulah.

Aku tak boleh nafikan dalam hati aku pun ada juga kerisauan. Apa akan terjadi kalau lebai sedekah dan pakar komisen memerintah lagi?

Tapi... Bila aku tengok sebahagian daripada menteri yang ada, aku terfikir. Apa yang aku nak risaukan? Menteri pun boleh relaks je, kita pula nak bimbang.

Cuba tengok Fahmi Fadzil. Media arus perdana dok tembak kerajaan dia tak runsing pun. Sebab dia yakin kerajaan ni sangat kuat.

Menteri KDN Saifuddin Nasution Ismail pun tenang. Banyak kes-kes besar yang belum didakwa pun tak apa. Tak jejaskan keutuhan kerajaan.

Menteri Pendidikan Fadhlina Sidek pun cool. Kalau ibu bapa dan para guru tak nak sokong kerajaan sebab banyak isu masih tak settle pun takkan runtuhkan kerajaan ini.

So biar je orang kementerian selesaikan walau pun dah bertahun orang tu dalam kementerian tapi tak pernah sekali pun selesaikan masalah.

Menteri Agama lagilah. Dia bukan orang politik. Jadi tak payah cakna. Orang buat fatwa sesat pun takpe. Tau la netizen jelaskan nanti.

So relax everybody. Kalau pemegang taruh pun cool je, kita nak gaduh buat apa? Lagipun aura DS Anwar Ibrahim kan kuat. Kita berpaut pada aura beliau je dah cukup dah. So chill je la. Guane boh?

Raja Gelap

.

 

No comments: