Kartel Azmin, MP Alor Setar yang aku kenali ….

 

Kartel Azmin, MP Alor Setar yang aku kenali ….


Dalam PKR ni aku tak kenal sangat, Mana kartel Azmin..Mana tidak.. Tapi tengok kan List, ada seorang MP Chan Ming Kai.. Tak tahu lah betul atau tak.. geng kartel..Tapi aku kenal lah dia.. Dia ni dulu Adun kawasan aku, Adun Simpang Pulai.. Duduk dalam Parlimen Dr Lee Boon Chye.. Tak tahu kalau Dr Lee Boon Chye pun kartel..

Dia ni muda lagi..kelahiran Ipoh…kira Ipohmali lah.. Rajin buat kerja, Jumpa rakyat bawahan, Program masjid dan Surau pun aktif.. datang Surau pakai baju melayu ngan songkok..orangnya Humble..Selalu kemana mana naik motor jer.. tak pun kereta Kelisa dia.. Adun dan MP skarang, tahun pertama wajib pakai Vellfire,baru nampak mcm YB..

Sama mcam MP Gopeng, Dr Lee Boon Chye.. depa ni memang orang yang rajin buat ,kerja bertemu rakyat.. Bukan Berlakon macam sesetengah Pemimpin Politik.. Dok berfalsafah dengan ungkapan reformasi sana sini..berteori sana sini..Apa pun kerja tak buat, melainkan buat kerja Politik….

Aku sentiasa nampak Pajero, SUV berlogo PKR kesana kesini buat kerja.. Biarpun MP dan Adun nya Cina, yang gerakkan kerja ramai budak Melayu yang depa manfaatkan.. gerak kerja depa sama seperti DAP.. Cukup dekat dengan rakyat.. cara depa manfaat orang muda, Penyokong parti jauh lebih baik dari Amanah yang pada aku organisasi depa Fail..kat Ipoh lah..

Dia ni bernasib baik.. Dari Adun Simpang Pulai, 2013 dia dicampak ke Indera Kayangan Perlis, Aku terkejut Dia boleh Menang..Harun din pun tak menang..Situ pekat UMNO jugak, tau lah kawasan Mufti Utara…. tapi tak heran dia ni dekat dengan orang Melayu di Surau dan Masjid.. PRU 2018, depa campak lagi dia ke Alor Setar Kedah..Dia menang lagi.. Apa maknanya? tu petanda dia orang buat kerja..Dekat dengan Rakyat..

Kebelakangan Entah geng Jual Tshirt Reformis mana letak List senarai MP geng Kartel.. zaman PAS berpecah dulu ada juga geng Jual Bihun Sup, meniaga Expo Ceramah PAS buat Cai list geng pro Ulama dan Anwarinas.. Rupanya berlaku lagi dalam PKR.. watak macam ni sebab Parti Berpecah.. mcm Geng geng Ulama dulu..Geng Azli Taliban, Din Ayam ,Nik Abduh dan Takiri..

Tapi kalau MP Alor Setar ni keluar PKR… Bagi aku satu kehilangan Besar pada PKR.. Dah pasti ada sesuatu yang tak kena dalam PKR kalau orang sebaik dia disenaraikan geng Kartel..Pemakan dedak oleh pemecah Belah disekeliling Presiden PKR sebagaimana geng Sekeliling Haji Hadi.. Sudah sudah esok, Dr Lee Boon Chye pun angkat kaki..

Sedap jer depa ni senaraikan nama Pengkhianat.. Mana tak pemimpin depa lari..hat ada sekeliling Presiden ,Pengampu ni ganas sangat..Lagi ganas dari geng Chegu bard dulu.. Cakap main sedap Mulut..Tuduh orang sana sini.. Buat ramalan Bodoh membodohkan Pengikut bawahan macam PAS dulu..

Orang lain aku tak sembang lah..sebab Tak kenal..Kalau MP Alor Setar..Bekas Adun kawasan aku, kawasan Parlimen Gopeng tu, Itu aku boleh komen.. Esok esok geng jenis Buat kerja habis keluar, Tinggal geng kerja depa sembang kat Facebook ngan youtube.. 🙂

Ipohmali


No comments: