INI LAH PEMBELA UMNO.



1. Dia ini adalah antara watak yang membawa PAS jauh melencong dari landasan asal.

2. Kerana dia ada cita-cita besar untuk diri dan kelompoknya.

3. Kita juga tahu dia kini mempunyai kumpulan dalam PAS. Kumpulan yang menjadi penasihat kepada Presiden PAS. Kumpulan yang sanggup menongkah segala pegangan Presidennya sebelum ini.

4. Iras mukanya pun ramai tahu iras UMNO. Gaya politiknya pun gaya UMNO. Percakapannya pun mirip UMNO.

5. Dahulu dia pernah kata, PAS ini adalah parti yang berlandaskan kepada Islam, tolak rasuah dan penyelewengan, apa lagi bersekongkol dengan mereka.

6. Sekarang, dia bukan sahaja bersama dengan perasuh dan pesalah jenayah, malah mengheret Allahyarham Ustaz Fadzil Noor pula dengan menyamakannya seperti mana Ustaz Fadzil bertemu Anwar.

7. Ustaz Fadzil jumpa Anwar sebelum Anwar disabit kesalahan dan memang diakui banyak pihak Anwar didakwa secara terpilih.

8. Kamu itu sekarang Menteri yang menjaga undang-undang. Boleh  pula kamu membela penjenayah yang terbukti di mahkamah mencabul undang-undang.

9. Sebab itu kalau ditanya siapa yang merosakkan PAS dan Presiden PAS. Tidak lain dan tidak bukan, salah satu wataknya adalah dia ini.

10. Dia kini bersama Menteri Besar Terengganu merencana untuk PAS menjadi semakin bernafsu. Bernafsu untuk terus berkuasa dengan menolak pertimbangan dosa pahala.

11. Dia tidak kira, janji boleh dibawa agenda yang dia rasa bawa untung kepada dia dan kumpulannya. Yang di bawah-bawah ini pasti akan ikut. Kerana dia berjaya pegang Presiden dan seluruh Ahli Majlis Syura.

12. Dia tahu lemahnya PAS di mana. Dia tahu nak tunggang PAS ini bagaimana. Dan dia tahu ‘menasihat’ Presidennya tidaklah susah mana.

13. Sebab itulah PAS jadi seperti sekarang. Semua yang diperjuang hilang melayang.

14. PAS benar-benar hilang kredibiliti. Semoga lahir kumpulan yang sedar dan membawa PAS ke landasan asal dan tidak hanyut dengan kepimpinan yang seperti ini.

15. Penjenayah pun dia puji.

Dr Razam Ramli.



No comments: