DARI DR DZULKIFLI AHMAD

Dr Zdulkilfi Ahmad

Mewakili kawan2, saya pohon Maaf kepada seluruh rakyat Malaysia!

Kami sedar apa yg diistilahkan olih disiplin Sains Politik sebagai kemelut 'Politik Elit' ini, sememang layak ditanggapi Rakyat sebagai golongan politikus yang saling mencari formula menggapai cita-cita merumus "Politik Koalisi" dalam penubuhan sebuah kerajaan. Mungkin sahaja ada yang berkata dua kali lima sahaja semuanya. Aduuh. 

Lalu ia tidak akan mencetuskan keinginan rakyat untuk turut berdemonstrasi di jalanan kalau ia gagal mencapai keputusan yg tuntas. Ini bukan 'Politik Rakyat' yg mencetuskan Reformasi, satu ketika dahulu. Tapi kali ini, dalam simpang-siur gimnastik politik yang memeningkan, silap2 hari bulan, mereka bosan, mual dan jelak.

Justeru, jangan terus-terusan bebani Rakyat dgn pelbagai gelagat buruk kita! Cukup2lah mempamerkan kejelekan tabiat kita, dicelah2 kehempitan kehidupan mereka. Tontotan itu mengganggu kesejahteraan bahkan menambahkan penyiksanaan hidup mereka. 

Rakyat nantikan Pakej  Rangsangan Ekonomi dan keprihatinan kerajaan untuk menangani seterusnya pandemik COVID-19,  tetapi ini pula yg kita hadiahkan sebagai 'penyelesaian'.

Sekarang 'political impasse' dalam penentuan PM-8 bakal mengundang pelbagai reaksi serta melibatkan wacana yang kurang produktif dan mungkin sahaja berpotensi meledakkan kebrentakan. 

Jangan sampai hilang kewajaran dan arah. Berpada2 berpolitik kerana Rakyat mahukan kebaikan dari kekusutan ini, bukan perbalahan serta pertelingkahan berpanjangan. Jangan tajamkan lagi sensitiviti ras dan agama. Tidak sopan menjadikan semua ini modal politik.

Segera tamatkan era tidak berkerajaan ini. Tidak wajar negara dikemudi hanya seorang lnterim atau Caretaker PM berpanjangan ! Ayuh!

#DaulatTuanku

https://www.facebook.com/515881535150989/posts/3511075558964890/

No comments: