PRK P176 - KIMANIS - JANGAN PILIH PARTI PENGKHIANAT


Siapa ‘pengkhianat orang Sabah dan Sarawak’ yang telah menggagalkan usaha kerajaan PH meminda Fasal (2) Perkara 1 Perlembagaan Persekutuan? Di Parlimen, dalam undian belah bahagi, hanya 138 Ahli Parlimen mengundi untuk meluluskan Rang Undang-Undang (RUU) Perlembagaan (Pindaan) 2019 bagi Perkara 1(2), sedangkan sebarang pindaan Perlembagaan Persekutuan memerlukan undian dua pertiga daripada jumlah Ahli Parlimen.
Kita ketepikan Ahli Parlimen yang tidak hadir di Parlimen pada hari pengundian dilakukan kerana mereka mungkin "sokong", atau "tolak" mahupun "berkecuali". Tetapi, Ahli Parlimen yang hadir namun tidak menyokong RUU ini, jelas merekalah yang menyebabkan pindaan RUU yang memberi kebaikan kepada rakyat Sabah dan Sarawak ini gagal dilaksanakan. Golongan inilah yang sekarang berkempen di Kimanis kononnya pejuang rakyat Sabah.
Masyarakat Kimanis jangan lupa sejarah ini. Jangan terpedaya dengan propaganda Umno/Bn yang memainkan isu pendatang asing Filipina di Sabah, sedangkan inilah isu besar yang kerajaan PH bertungkus lumus menyelesaikannya masalah yang dibiar berlarutan sewaktu Umno/Bn memerintah.
Rakyat Sabah bertuah kerana memiliki KM Sabah di bawah Warisan, Shafie Afdal yang sanggup korbankan dirinya keluar dari keselesaan sewaktu berada di dalam kerajaan Umno/Bn demi memperjuangkan nasib rakyat dan tidak mahu bersekongkol dengan rejim perompak kleptokrasi. Shafie Afdal sanggup diseret ke mahamah dan diaibkan dengan berbaju oren sebagai tekanan ke atasnya, amun tokoh ini terus istiqomah dan terus lawan. Masyarakat Kimanis harus menghargainya dan menyokong calon Warisan iaitu Karim Bujang.
Najib yang mengetuai kerajaan Kleptokrasi dahulu kini adalah Penasihat Bn dan diusung ke Kimanis untuk dipamerkan kepada rakyat Kimanis, inilah wajah orang yang bercakap dengan isterinya serta beberapa yang lain di dalam audio yang telah didedahkan oleh SPRM baru-baru ini. Mereka bercakap bukan soal rakyat, tetapi tentang kepentingan diri masing-masing serta perancangan jahat untuk menipu rakyat Malaysia. Apakah rakyat di Kimanis terlalu murah harga maruah masing-masing untuk menerima orang seperti ini dan memimpin parti yang bertanding di Kimanis?
Sebelum membuang undi, berhenti sejenak dan bayangkan wajah Shafie Afdal dan Najib serta Rosmah. Maka, buatlah keputusan yang terbaik samada memilih Warisan atau Umno/Bn.
WFAUZDIN NS

No comments: