AGONG SELALU PERCAYA SAYA TIDAK BERSALAH



 Image result for ANWAR DAN YANG DIPERTUAN AGONG
Anwar Ibrahim menjelaskan bahawa Yang Di Pertuan Agong ke  V Sultan Muhammad V selalau percaya bahawa beliau tidak  bersalah sejak dari pertuduhan pertama yng dikenakan keatas nya .

Presiden PKR itu berkata demikian semasa perbualannya dengan Baginda Tuanku sendiri.' "Saya berterima kasih kepada Tuanku kerana melaksanakan Keadilan dengan tegas" katanya semasa dialog bersama dengan anak muda anjuran AIC di hotel Corus Kuala Lumpur.

Tambah  beliau, “ Saya(Baginda) mengampun kan saudara bukan kerana saya mempunyai kuasa ditangan semata mata , tetapi saya yakin saudara tidak bersalah , dan saya menjalankan tanggungjawab saya sebagai  Yang Di Pertuan Agong menghentikan ketidakadilan  keatas saudara sejak 1998 hingga 2018. “

“Anda semua tahu apa respon saya terhadap titah Tuanku? Tuanku kenyataan ini sangat serius dari Tuanku. Tuanku kini menyatakan bahawa, sistem kehakiman , pendakwaan peguam negara , dan penyiasatan semuanya telah dikompromi bagi mengenakan  saya”.

Tunku pula berkata “Ya, saya kata yang benar kepada saudara. Kalau saudara mahu , saudara boleh beri ucapan (menceritakan perkara ini) malam ini  juga (16 mei 2018), jelas Anwar pada hadirin yang memenuhi setiap inci ruang dewan di hotel berkenaan.

 Image result for ANWAR DAN YANG DIPERTUAN AGONG
Anwar dibebaskan dengan pengampunan penuh tanpa sebarang rekod oleh  Yang Di Pertuan Agong di Istana Negara pada 16 Mei lalu.
Pengampunan ini bermaksud Anwar boleh terlibat secara langsung dalam politik sepenuh masa dan kini bakal menjadi calon Pakatan Harapan dalam PRK P 132 Port Dickson daLam masa terdekat.


No comments: