Ahmad Said Dakwa Simpan Rahsia Besar Najib



Saya simpan rahsia besar Najib – Ahmad Said

Bekas Menteri Besar Terengganu, 
Datuk Seri Ahmad Said mendakwa 
beliau menyimpan satu rahsia besar
 Perdana Menteri, Datuk Seri 
Najib Tun Razak, demikian lapor 
FreeMalaysiaToday.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) 
Kijal itu berkata, jika rahsia itu didedahkan, 

ia boleh memalukan Najib dan rakyat.

“Saya tidak mahu cerita perkara sebenar di Terengganu sekarang. Kalau saya

 dedahkan malu semua orang, malu Perdana Menteri (Najib Razak).


“Jangan main-main, ada benda, takut orang malu. Saya korbankan diri saya,
 saya sanggup melawan Perdana Menteri kerana rakyat Terengganu ‘terhutang,”

 katanya kepada FMT.

Ahmad berkata, disebabkan rahsia besar itu beliau berjuang habis-habisan dan 
sanggup mengorbankan dirinya, semata-mata untuk menyelamatkan rakyat di Terengganu.

Diminta menjelaskan lebih lanjut rahsia besar itu, Ahmad berkata, beliau hanya 
akan mendedahkan rahsia itu selepas melihat reaksi dan komen-komen pemimpin

 UMNO terhadap dirinya termasuk daripada Najib sendiri.

“Saya tak boleh cerita sekarang, saya tunggu tindakan atau komen-komen daripada
 Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri (Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
 atau Setiausaha Agung UMNO (Datuk Seri Tengku Adnan Mansor).

“Saya tak nak cerita sekarang tetapi jangan buat saya rasa terhina,” katanya.

Semalam, Ahmad mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Menteri Besar 
Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman ketika membahaskan titah ucapan
 Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin pada persidangan Dewan Undangan
 Negeri (DUN).

Speaker DUN Terengganu, Datuk Mohd Zubir Embong menolak usul tidak percaya
 terhadap Ahmad Razif kerana berkata usul itu dibuat tanpa notis sekaligus melanggar
 peraturan DUN.

Portal bicara.news melaporkan bahawa pada sesi petang, kelibat Dato’ Seri 
Abdul Hadi Awang tidak kelihatan di dalam Dewan. 

"Ketiadaan Hadi telah mengambarkan bahawa beliau tidak bersetuju dengan 

cara yang dibuat oleh Adun Kijal tersebut dan beliau tidak menghadirkan 
diri dalam dewan," lapor portal berkenaan.

Pembangkang (PAS) mempunyai 14 kerusi dun dan PKR satu kerusi tidak mungkin
 jika undian dibuat akan berpihak kepada pembangkang kerana Barisan 
Nasional (BN) mempunyai 17 kerusi dun, tambahnya.

Jika ianya ditolak dengan kerusi dun Kijal maka BN mempunyai 16 kerusi dan 14
 kerusi di pihak pembangkang dimana satu kerusi dimiliki Abdul Hadi Awang dari Rendang.

PAS kononnya tidak sabar untuk mentadbir negeri Terengganu dengan menyebarkan
 kepada ahlinya bahawa PAS akan mengambil alih Terengganu hari ini dengan 
undi tidak percaya kepada Ahmad Razif.

ULASAN GB

Tetapi Presiden PAS sendiri tak datang untuk mengundi sokong tidak usul 
Ahmad Said berkenaan, bagaimana kata ahli-ahli PAS bahawa PAS akan
 mengambil alih Terengganu hari ini dengan undi tidak percaya kepada Ahmad Razif?

No comments: