TAMRIN MAKSUDKAN PAS PERNAH BELOT

Silap PKR umum pengganti Khalid sebelum masanya, kata anak bekas TPM

 

Kah..kah ..kah   kalau Tamrin orang luar setahun jagung masuk Pas komen Pas , aku tabik, sebab beliau bukan sahaja lama dalam perjuangan bangsa  Umno , tetapi melihat bahawa Pas ini pernah menjadi sebuah parti yang boleh belot pada Pakatan Rakyat demi sevival beberapa ahli yang nak pada dunia.

Apa yang didengar dan dikatakan oleh orang ramai ialah "Kalau Arwah Dato Hj Fadzil Noor ada, benda ini tak akan berlaku.Benda nak bincang dengan Umno,Benda nak pakat dengan Umno, benda nak bagi negeri yang dipegang terlepas pada Umno. Bukan sebuah negeri 2 buah negeri terlepas"

Ramai juga yang kata Allahyarham tidak mendengar membuta tuli, tetapi  banyak membaca, menelaah bukan sahaja kitab agama, tetapi isu semasa dalam negara demi kebaikan parti. Beliau tidak mengharapkan orang memberi nasihat yang membawa rebah, mengharap orang mencetak kertas untuk dibaca, mendengar anak menantu memberi kata nasihat. itu Allahyarham Fadzil Noor. 

Apa pandangan bangsa Cina dan India yang selama ini menganggap bahawa Pas ada sebuah parti orang beragama,boleh dipercayai, baik,malah melebihi parti mereka sendiri iaitu Mca,Gerakan hatta DAP.

Kajian Tony Pua , Jika pilihanraya di adakan di Selangor, Pas akan kehilangan sebahagian besar kerusi yang dimenangi mereka kerana kehilangan pengundi Cina melebihi 35% hingga 55% yang mana meletakkan calon Pas. 

 

Situasi 1.

" Isu hudud ni Majlis Kerja Tertinggi UMNO tak pernah bincang jauh sekali bersetuju.
Yg pemimpin2 PAS Kelantan terhegeh-hegeh nak sambut pelawaan Jamil Khir tu apasal?
Mana maruah korang?" Tulang besi MalaysiaWaves

 Situasi 2.

Kalo berjaya projek tukar Khalid Ibrahim kpd Kak Wan, inshaalah, projek seterusnya adalah tukar TMB Kelantan kepada Husam Musa

 Situasi 3.

Punya Lama Sejak Mac Lagi Bekalan Air Di Selangor Sudah Di Sabotaj... Semalam Baru Perasan Ke... Dari Dulu Kini Selamanya Keje Sabotaj Nie Akan Berlaku Selagi Syabas Di Bawah Kroni Umno Yang Punya... Mau Jadi MB Bukan Pandai Simpan Duit Je... Kene Gak Pandai Baca Permainan Politik Pihak Lawan Yang Cuba Menjatuhkan Pakatan Rakyat... Maklumlah... Rakyat Kata Beliau Hebat.. Kalau Hebat Takkan Biarkan Rakyat Menderita Dah Beberapa Bulan Air Di Catu... Sampai Lani Baru Perasan Kene Sabotaj... ...kikik

 situasi 4.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=784765384901814&set=a.581587838552904.1073741826.100001050809013&type=1




Anak bekas timbalan perdana menteri Tun Ghafar Baba, Tamrin Ghafar (paling kanan) berkata mengumumkan pengganti Khalid sebelum tiba pada masanya adalah kesilapan Datuk Seri Anwar Ibrahim. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2014.  


Anak bekas timbalan perdana menteri Tun Ghafar Baba, Tamrin Ghafar (paling kanan) berkata mengumumkan pengganti Khalid sebelum tiba pada masanya adalah kesilapan Datuk Seri Anwar Ibrahim. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2014. 


 Usaha PKR untuk memastikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai menteri besar Selangor sedikit sebanyak merosakkan reputasi PAS dan Pakatan Rakyat (PR), kata Tamrin Ghafar.
Beliau yang juga anak kepada bekas timbalan perdana menteri, Tun Ghafar Baba melihat kesilapan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah mengumumkan pengganti Khalid sebelum tiba pada masanya.

MB Selangor daripada PKR, bukan daripada PAS, tetapi yang mulai retak ialah PAS dan Pakatan. Aneh dan ajaib.


“Apabila Anwar membuat kenyataan bakal pengganti Khalid, itu dia bercakap bagi pihak partinya PKR, bukan bagi pihak Pakatan.
  “Mungkin pada PAS, kelemahan Anwar ialah mengumumkan nama pengganti MB sebelum 10 Ogos. Mungkin juga kelemahan kita ialah membuat kenyataan umum sebelum tarikh itu,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

PKR pada mesyuarat tergempar Majlis Pimpinan Pusatnya pada 22 Julai lalu mencapai keputusan untuk meletakkan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengganti Khalid bagi jawatan menteri besar Selangor.

Anwar berkata Dr Wan Azizah yang juga presiden PKR mampu memberi kestabilan kepada PR di Selangor selain bertujuan menyelesaikan isu di negeri itu yang semakin meruncing.
Bagaimanapun, Tamrin tidak meletakkan kesalahan 100% kepada PKR, dengan melihat PAS juga tidak terlepas dari melakukan kesalahan.

Tanpa menyebut kelemahan PAS secara spesifik, beliau merujuk tingkah laku PAS yang dikatakan memungkiri janji pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

“Mungkin kalau itu dikatakan kelemahan, PAS juga ada kelemahannya. Cuba kita renung kembali apa yang berlaku semasa PRU13 yang lepas.

“Memungkir janji persetujuan yang dicapai itu bagi saya kelemahan yang susah hendak dilupakan. Selepas (kewafatan) Rasulullah, tidak ada siapa pun yang maksum,” katanya.

Sehubungan itu, Tamrin menggesa pemimpin parti mengambil kesempatan kemuliaan Syawal untuk saling bermaaf-maafan sebelum keadaan menjadi semakin buruk.

Katanya, perawakan yang selama ini dijaja oleh Umno perlu segera dielakkan dan tidak harus dibawa ke dalam PR.

“Di hari dan bulan yang mulia ini, sebaik-baik amalan kita ialah bermaaf-maafaan. Yang lebih baik lagi kita memaafkan sebelum dipinta. Musuh sedang menunggu retak menjadi belah.

“Jangan disebabkan Khalid seorang, rumah yang dibina sejak berzaman lamanya boleh rebah ke bumi.
“Jangan biarkan, malah menggalakkan amalan membisu dan mengampu yang ada pada Umno menular ke dalam parti kita. Yang penting ialah perjuangan parti bukan pemimpin,” katanya. – 3 Ogos, 2014.



No comments: