BAGAIMANA PULA KENAIKAN GAJI KAKITANGAN AWAM YANG DI CADANGKAN?

Elaun Baru Kakitangan Awam di Johor Bahru, Kuala Lumpur, Ipoh (Elaun Bandar) : RM400-RM500 Sebulan?

elaun bandar
Elaun Baru Kakitangan Awam (elaun bandar) : Dek kerana kos sara hidup yang terus melambung tinggi dan merasakan ada keperluan dan kehendak yang mendesak yang memerlukan kalangan 1.4 juta kakitangan awam di Malaysia dibantu segera.
Cuepacs mahukan kerajaan memperkenalkan elaun baru khas untuk penjawat awam yang tinggal di bandar bagi menghadapi gelombang kenaikan kos sara hidup yang berlangsung “meriah” hari ini. Apatah lagi….
Apatah lagi melihatkan permintaan demi permintaan tinggi oleh kalangan majoriti penjawat awam terutamanya yang tinggal di bandar mahukan elaun rumah (CONTOHNYA DI SINI) dinaikkan masih lagi tidak diendah dan dipedulikan.

Butiran Cadangan Elaun Baru Kakitangan Awam : Elaun Bandar

Berdasarkan laporan berita Utusan, Presiden Cuepacs mahukan :
  1. Elaun baru khas ini yang dikenali elaun bandar dicadangkan untuk diperkenalkan antara RM400-RM500 sebulan
  2. Elaun bandar kakitangan awam bertujuan untuk mengurangkan beban kewangan dihadapi penjawat awam, terutama yang tinggal di bandar metropolitan seperti Kuala Lumpur, Johor Bahru dan Ipoh.
  3. mengelakkan kualiti kerja kakitangan awam terus terganggu dek kerana pilihan kalangan penjawat awam yang melakukan pekerjaan sampingan dalam mendapat pendapatan tambahan apabila mereka tinggal di bandar
P/S : Apa respon balas 1.4 juta kakitangan awam di Malaysia dengan cadangan elaun baru  (elaun bandar) untuk anda kali ini? Setuju atau tidak?

No comments: