TENGKU RAZALEIGH TIDAK KEMANA...

 






















Jadi, siapa yang memberikan Ku Li idea dia boleh menjatuhkan Najib? Adakah dia yang paling ideal untuk menggantikan Najib? Jika sumber galakan Ku Li datang dari pembangkang dengan pakatan sulit daripada beberapa tahi lalat dalam BN, yang tidak berpuas hati dengan tidak ada  apa-apa ganjaran yang besar oleh PM, dalam semua kemungkinan, skim ini telah ditakdirkan.
Ku Li perlu mengumpul sekurang-kurangnya sekurang-kurangnya 23 Ahli Parlimen BN untuk menyertai pembangkang untuk menyokong beliau dalam undi tidak percaya terhadap Najib dan mengundi keyakinan untuk beliau menjadi Perdana Menteri.
Untuk tujuan dan maksud beliau akan terhenti menjadi seorang Perdana Menteri dari BN, tetapi seorang lelaki yang akan menjadi tunduk kepada pembangkang untuk menjaga dirinya di pejabat.

Adakah terdapat 23 Ahli Parlimen BN tidak puas hati, hanya cukup untuk mengadakan pemberontakan terhadap Najib? Tidak mungkin!

Saya akan meletakkan ia pada tidak lebih daripada 10 dubuk tamak dalam pek dan kebanyakkan adalah buggers tua tua sekali, yang telah berada di pejabat dipilih terlalu lama dan telah menjadi ketagih kepada profesion lumayan dan tidak boleh membiarkan pergi. Saya tidak akan menamakan mereka sekarang, tetapi saya mempunyai sumber yang boleh dipercayai yang tahu siapa mereka.

Ku Li sekali lagi dihantar sebagai  angsa liar mengejar oleh beberapa Ahli Parlimen UMNO yang tidak puas hati, yang tidak memikirkan negara pertama tetapi diri mereka sendiri.

Skim ini hanya boleh berjaya jika terdapat lebih daripada 50% daripada Ahli Parlimen BN mahu Najib keluar.

Seperti Anwar, beliau berhasrat untuk menjadi PM untuk masa yang lama, tetapi tidak seperti Anwar dia tahu undang-undang kebarangkalian mungkin tidak berada di sisinya.


Lagi pula Ku Li bukanlah merupakan seorang pejuang. Beliau yang telah di godam Mahathir di lihat Mandom dan tidak mungkin akan menentang Najib. Malahan selagi Mahathir berada di belakang Ku Li hanya dilihat menikus sahaja.

Tidak seperti Anwar, bukan sahaja beliau berani , namun seorang yang di angap pejuang, berani masuk Jel dari bersenang lenang di Padang Golf atau berahat dan bercuti di Australia..Sebab itu apabila ada budak-budak ingusan yang baru nak berjinak dengan politik, mengutuk beliau, agar fahami dahulu apa itu perjuangan dari bercakap.

Bukan memuji anwar, tetapi dalam banyak-banyak barisan pembangkang atau kerajaan, siapa yang sangup menghadapi ujian seperti beliau di penjara. Bukan berserah kepada takdir semata-mata, tetapi perlukan pengorbanan dan juga keberanian.Keberanian ini yang harus ada.Akan tetapi hal seperti ini tidak ada di pihak Tengku Razaleigh, maka kerana itu isu ini diangap sebagai satu drama ahli politik di sarawak yang tua-tua mahukan lagi jawatan yang dapat membalun kekayaan yang tidak terhingga.


 

No comments: