Hadiah tahun baru 2012: Keganasan polis terhadap mahasiswa

Hadiah tahun baru 2012: Keganasan polis terhadap mahasiswa(AMIN ISKANDAR)






Tahun baru 2012 dibuka dengan keganasan Polis Di Raja Malaysia (PDRM) terhadap mahasiswa yang berhimpun di Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI). Ramai yang ditahan dan cedera dibelasah anggota PDRM.


Baca berita tentang keganasan PDM terhadap mahasiswa disini.


Dahulu di Mesir, regim Hosni Mubarak juga menggunakan aparat negara seperti polis dan tentera untuk mengganasi rakyat yang menentangnya. Apa terjadi kepada Mubarak? Terhumban dalam tong sampah sejarah.


Jeneral Chun Doo Hwan juga menggunakan tentera untuk membunuh mahasiswa dalam kebangkitan mahasiswa di Gwangju, Korea Selatan pada 18 May 1980. Apa terjadi kepada Jeneral Chun Doo Hwang? Tersungkur dalam tong sampah sejarah.


Jeneral Haji Soeharto menggunakan kekuatan militer (tentera) untuk mengodam mahasiswa dan gerakan rakyat yang menentangnya. Apa terjadi kepada Jeneral Haji Soeharto? Dibenamkan ke dalam tong sampah sejarah.


Datuk Seri Haji Najib Razak menggunakan PDRM untuk mengganasi mahasiswa yang berhimpun di UPSI. Apa bakal terjadi kepada Datuk Seri Hajin Najib Razak? Tepuk dada anda, tanyalah selera.

No comments: