Mahkamah Tangguh, Hakim Semak Keputusan Perbicaraan Dalam Perbicaraan






21/03/2011 Share


KUALA LUMPUR 21 MAC: Perbicaraan kes fitnah kedua ke atas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bersambung hari ini ditangguhkan pada Rabu bagi memberi laluan kepada hakim Zabidin Mohd Diah menyemak penghakimannya pada prosiding perbicaraan dalam perbicaraan sebelum ini.

Beliau terdahulu diminta menyemak semula penghakimannya oleh pihak pendakwwaan berhubung keputusan berkenaan dan juga mahu mahkamah mengarahkan Anwar menyerahkan sampel DNAnya bagi tujuan profailing.

Zabidin sebelum ini memutuskan sampel DNA Anwar yang diperoleh pada Julai 2008 di sel D7, ketika beliau ditahan semalaman sebagai tidak sah.

Barangan yang dimaksudkan ialah botol air minuman, berus gigi dan tuala ‘Good Morning’ serta sehelai bulu.

Sementara itu, suasana di kompleks Mahkamah Jalan Duta pagi tadi kembali 'meriah' dengan kehadiran anggota polis lebih ramai berbanding biasa.

Dilaporkan juga, Gerakan Anti Pendakwaan Terpilih (GAPET) turut menyerahkan memorandum kepada Anwar sebagai tanda sokongan kepada beliau untuk menangkis desakan proksi Umno-BN memberikan sampel DNA untuk mengaitkan beliau dengan 'lelaki Y' dalam kes konspirasi kedua membabitkan dirinya.

Turut hadir, Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nizmi Nik Ahmad, Badrul Amin Baharom, Azan Ismail, Saifudin Nasution dan Johari Abdul.

No comments: