PENGAKUAAN ROBENGAH......

Alamak... tak boleh nak berehat jugalah. Macam-macam perkembangan menarik berlaku sejak penafian Dato Seri Utama Rais Yatim dalam isu RobengahLeaks. DS Rais nafi tapi tak pulak nak ambil apa-apa tindakan terhadap 'peniup wisel' Ahirudin Atan aka Rocky Bru yang meniup wisel bagi memulakan 'perlawanan;. Tiba-tiba hari ini, kita dikejutkan dengan berita rumah peniup wisel diceroboh dan keretanya dilarikan.

Beberapa laporan polis berkaitan isu Robengah ini telah dibuat. Dengan pelbagai sumber berita, gambar, saksi dan lain-lain akan memudahkan pihak polis melakukan siasatan. Dalam pada itu, lepas satu-satu 'bukti' muncul.

Ada pihak yang telah berusaha menemuramah sahabat Robengah untuk mendapatkan 'first-hand info' mengenai Robengah ketika pihak polis belum pun sempat membuka kertas siasatan lengkap dengan video. Pelbagai pendedahan dan salinan video berkenaan boleh diakses di blog Pria Malaya yang memperolehinya daripada blogger pro-umno..

Dan yang terbaru, ada blogger pro-umno (pro-rais) yang berjaya memperolehi 'pengakuan bertulis' Robingah @ Robengah siap dimati setem ala-Akuan Bersumpah. Sebenarnya bukan susah untuk sesiapa membayar sejumlah wang untuk 'menulis' dan mengaku sebagai Robingah @ Robengah... Nampaknya penyakit tulis surat dan buat perakuan ni sudah menjadi SOP (standard operation procedures) dalam isu-isu yang melibatkan orang yang berkuasa. jadi kenalah siasat betul-betul kesahihan surat berkenaan sama ada ianya ditulis oleh Robingah @ Robengah.

Adoi.. penat! Manalah nak 'hambat' isu Wak Kusrin dan Kavita, isu Barang Naik..

Berkaitan:

No comments: