MENTERI PENDIDIKAN YANG TAK SOKONG GURU

Sebenarnya malas aku nak ulas mengenai menteri pendidikjan sekarang.Dulu pun sama juga sebelum Muhyiddin.Bila sahaja adanya kes yang berkaitan dengan guru, dia mula gelabah. Apa yang dia tahu hunus keris.Kemudian bebeal dan marafkan gur...ha..ha

KIni satu lagi jadi menteri untuk guru..bukan dia nak bela guru, dia hentam guru sebab katanya kalau bagi gaji guru naik negara bengrap.Memang bengrap idea la menteri yang jaga guru ni.Nampak sangat tak bijak dan pastinya ramai guru yang ada didalam umno tak akan sokong soi sembam ni..

Kini dia mencabar lagi...Tak ke bodoh namanya kalau tak dibaca kertas cadangan 10 hari pakatan memerintah negara.Itu pun nak kritik.Sebab itu bila rakyat menilai menteri umno hari ini, menteri umno kelihatan agak ngok..sebab menjawab macam orang tolol gitu.






MUHYIDDIN CABAR ANWAR-UTUSAN MELOYA


KUALA LUMPUR 24 Dis. – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya menaikkan gaji sebanyak RM500 kepada kakitangan awam di negeri-negeri yang ditadbir oleh pakatan pembangkang.

Beliau berkata, langkah itu wajar demi membuktikan keikhlasan kerajaan negeri di bawah pakatan pembangkang membela nasib kakitangan awam serta pegawai-pegawainya.

Persoalannya kata beliau, adakah Anwar sanggup berbuat demikian?

‘‘Saya cabar Anwar yang kebetulan mempunyai kedudukan dalam kerajaan pakatan pembangkang supaya menaikkan gaji kakitangan awam mereka seperti di Selangor atau Pulau Pinang.

‘‘Kita tengok dahulu sama ada Anwar sanggup menambah gaji pegawai-pegawai dan kakitangan awam mereka. Jika Anwar mahu naikkan gaji RM500 kepada guru mengapa beliau tidak tawarkan inisiatif yang sama kepada sektor awam mereka terlebih dahulu?’’ soalnya.

Beliau berkata demikian selepas melancarkan program ‘Mendidik Demi Malaysia’ di sini hari ini.

Muhyiddin berkata demikian ketika mengulas dakwaan Anwar yang kesal dengan kenyataannya sebelum ini apabila menyebut bahawa tindakan pakatan pembangkang memperkenalkan imbuhan khas pendidik sebanyak RM500 seorang setiap bulan akan menyebabkan Malaysia muflis.

No comments: