JEF OII BIADAP???

DAP biadab, hina ahli PKR - Johari

BUKIT MERTAJAM 4 Feb. - Krisis politik di Pulau Pinang semakin meruncing apabila seorang lagi pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyelar sikap pemimpin sekutunya dari DAP.

Timbalan Pengarah Pilihan Raya PKR negeri, Johari Kassim hari ini menempelak kenyataan Ketua Staf Pejabat Ketua Menteri, Jeff Ooi yang melabelkan PKR sebagai parti yang 'mengutip sampah sarap' untuk dijadikan ahli.

Menurut Johari, kenyataan Ooi yang juga Ahli Parlimen Jelutong dari DAP itu adalah satu dakwaan yang biadab dan menghina ahli-ahli PKR.

Malah katanya, ia langsung tidak menghormati PKR sebagai sebuah komponen Pakatan Rakyat serta telah mewujudkan suasana keruh dalam hubungan antara PKR dan DAP.

"Dakwaan beliau itu bagaikan memperkecilkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Penasihat PKR dan pemimpin parti lain yang mengesahkan kemasukan ahli-ahli baru ke dalam parti.

"Saya dapati Jeff Ooi banyak kali membuat kritikan yang boleh menimbulkan suasana tidak selesa di kalangan pakatan pembangkang dan menimbulkan kemarahan orang lain," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.

Laporan akhbar kelmarin menyebut Jeff Ooi dalam satu sidang akhbar menyifatkan PKR sebagai parti yang mengutip sampah sarap untuk dijadikan ahli dan sekarang merupakan peluang untuk membersihkannya.

Ia ekoran kritikan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim dan Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng dari PKR yang mengecam Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Sehubungan itu, Johari mendesak kepimpinan PKR negeri dan pusat menghantar memorandum bantahan kepada DAP tentang tindakan Jeff Ooi itu.

Jelasnya, Jeff Ooi juga perlu memohon maaf secara terbuka kepada seluruh ahli dan pemimpin PKR demi menjaga keharmonian dalam pakatan pembangkang.

No comments: