DIPLOMAT DI BERI PENERANGAN ISU SODOMI 2

OLEH:AMER SHADAT

KUALA LUMPUR, Jan 19 — Pejabat PKR hari ini telah member penerangan ketas para diplomat asing semalam, iaitu seminggu sebelum bermulanya perbicaraan sodomi ke 2 DSAI yang dipeercayai bagi menjelaskan kedudukan sebenar dan juga menjelaskan secara terperinci berkaitan peristiwa yang di rancang keatas beliau.

Strategi yang cuba di laksanakan ialah untuk memberikan imej buruk terhadap bekas timbalan perdana menteri tersebut.

Antara yang hadir dalam member taklimat tersebut ialah timb alan Presiden Dr Syed Husin Ali, naib presidents Sivarasa Rasiah dan Mustafa Kamil Ayub, dan juga pengerusi biro agama dan kerjasama antara agama Dr Muhammad Nur Manuty.

Maklumat juga menyatakan isu berkaitan dengan nama Allah turut di perjelaskan kepada para diplomat tersebut.Ianya di sahkan oleh Dr Syed Hussein Ali.

“Mereka cuba membunuh kerjaya politik Anwar kerana beliau di katakana sebagai satu ancaman kepada pemerintah sekarang “ jelas Dr Syed Hussein.

“Tidak ada sesuatu yang istimewa dalam pertemuan ini , kerana ianya adalah satu perjumpaan seperti kebiasaannya sebelum ini”

Menurut Sivarasa, kes DSAI ini adalah kes yang mana melibatkan watak yang berlainan dan dalam masa yang sama juga watak-watak ini mengambil tempat watak lama, dan skrip juga sama dengan kes yang pertama dahulu.

“Ianya berlaku setelah 11 tahun lalu bila kes anwar di pecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri.Ianya bermula dengan pertuduhan sodomi dan juga rasuah,dan memberikan gambaran buruk terhadap imej kehakiman dan pentadbiran kerajaan Mahathir ketika itu.Majlis yang di adakan semalam , dihadiri lebih 40 diplomat dan wartawan luar Negara. Kes DSAI akan di sebut semula pertama kalinya pada Isnijn ini.

No comments: