10 MENTERI TIDAK HANTAR LAPORAN :NKRA DS NAJIB TANGGUH LAGI

KUALA LUMPUR-DS Najib yang memperkenalkan KPI's kepada jemaah menteri telah di tangguhkan kepada bulan Disember setelah di dapati 10 menteri tidak menghantar laporan kementerian masing-masing.

PM Najib berkata bahawa beliau akan berjumpa dengan sebilangan menteri dalam beberapa hari lagi bagi mendapatkan laporan sebagaimana jadual yang perlu di patuhi iaitu pada bulan November, 6 bulan selepas beliau menamakan kabinet beliau.

"Saya akan bertemu dengan beberapa menteri besok dan juga minggu hadapan, dan juga yang lain selepas mengahdiri satu sidang di Belanda"Najib berkata setelah menghadiri satu perjumpaaan kainet bagi menilai KPI's kementerian beliau.

Kabinet juga membincangkan lebih 300 program yang di ketengahkan untuk 6 NKRA ,ianya melibatkan beberapa bidang tertentu


"Semua laporan akan di siapkan diakhir bulan ini " jelas beliau.

Maklumat yang di beritahu , menjelaskan bahawa pentadbiran DS Najib menupumkan kepada bidang ekonomi sehingga memebawa kepada adanya andaian akan di adakan perubahan semula ke atas kabinet beliau.


Beliau berharap akan dapat meningkatkan tahap ekonomi negara kepada 6 % pada 2010, dan kemungkinan adanya pilihanraya pada tahun berikutnya.

"Program KPI yang di rancangkan akan mengikut kepada kemajuan KPI bagi setiap kementerian", jelas beliau yang merujuk kepada inilah kali pertama langkah memperkenalkan KPI bagi setiap kementerian agar ianya dapat di laksanakan dengan sebaik mungkin.

DS Najib juga menjelaskan bahawa rakyat boleh menilai dan memberikan pandangan terhadap KPi yang di laksabakan terhadap 300 KPI yang akan di bincangkan di bandar Sunway pada 18 Disember ini di bandar Sunway dimana semua laporan akan di bentangkan di hadapan tetamu khas dan juga badan bukan kerajaan.

.
Laporan Malaysian Insider

No comments: