GAMBAR-GAMBAR DAN PERISTIWA PRK N11 PERMATANG PASIR


Kubang Semang- 24 Ogos-Ceramah terakhir semalam dimana DSAI mengajak masyarakat pengundi Permatang Pasir agar keluar beramai-ramai dan mengundi agar dapat mengekalkan kemenangan DUN Permatang Pasir bagi melengkap kerajaan Pakatan Rakyat negeri Pulau Pinang.
Walau pun ianya merupakan satu kerusi, namun ianya dilihat sebagai satu wadah perjuangan didalam nya.maka kerana itu kemenangan PAS adalah penting bagi melengkapkan kemenagan rakyat.
DSAI menjelaskan menegani betapa jentera SPRM kini menjadi tungangan Bn dalam cubaan bagi mengulingkan kerajaan Pakatan Rakyat,. Misalnya di Selangor,terdapat usaha menlaga-lagakan antara DAP dan PAS berhubung isu arak.namun akhirnya usaha tersebut gagal kerana menurut DSAI, Umno Bn yang membenarkan dan pihak kita cuba memperbaikinya dengan melarang penjualan di kawasan Melayu, ianya di putarbelitkan.
Begitu juga dengan kes Beng Hock yang membawa kepada kematiannya.Akan tetapi kes yang melibatkan tokoh-tokoh Umno/Bn dibiarikan begitu sahaja.beliau memberikan contoh, antaranya Kes PKFZ,Kes Khir Toyo,Kes kapal selam dan Sukhoi, malah kalau hendak di senaraikan lebih banyak lagi , demikian jelas beliau.
Beliau juga menjelaskan bahawa pendudk Permatang pauh harus menjadi orang yang bijak.:Bagi ambil,pangkah Pakatan Rakyat" demikain jelas beliau merujuk kepada apa yang pernah di pesan Tuan Guru Nik Aziz kepada rakyat Kelantan.
Majlis diakhiri dengan doa oleh Ustaz Mohd Sobri Arshad dimana beliau mendoakan agar segala penipuan, menjaga dan emmohon berkat agar kemenangan ini berpihak kepada Pakatan Rakyat dibulan Ramadahan yang mulia ini.



















No comments: