PRESIDEN PKR DAN ADUN PERMATANG PASIR ZIARAHI AHLI MASYARAKAT











AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH DAN ADUN PERMATANG PASIR MENZIARAHI MASYARAKAT

OLEH: Amiruddin Ahmad.

Permatang Pauh 11 Mei- Lawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh Datin Seri Wan Azizah dan ADUN Permatang Pasir YB Hamdan ke kawasan Parlimen turut menziarah dan memberi bantuan mesin mengepam air kepada En.Din B Awang 82, sebagai tanda prihatin Ahli Parlimen dan juga tanggungjawab DUN Permatang Pasir.Kampong Pelet yang terletak di bawah DUN Permatang Pasir ini ,berada di bawah parlimen Permatang Pauh.

Turut sama ialah Timbalan pengerusi PKR bahagian En. Mat b Hashim,Hjh Che Wa para penyokong dan juga penduduk tempatan.Menurut YB Hamdan lagi,bantuan yang pernah diberikan beberapa tahun lepas, itu di perbaiki lagi kerana mesin yang diberikan itu kurang berfungsi, dan kini digantikan dengan pam janakuasa air yang lebih kuat lagi.

Che Din 82 dan isterinya Raja Bee bt Noor yang berusia 80 tahun merupakan golongan orang kurang upaya akibat sakit tua dan sehingga kini hanya menrima bantuan sebanyak RM240 dari Jabatan Kebajikan Masyarakat,mereka yang dijaga oleh anak bungsu mereka
Zalita bt Din 38, yang tidak bekerja kerana terpaksa menjaga kedua ibubapanya.

Nasib kedua-dua ini mendapat perhatian Ahi Parlimen Permatang Pauh dan juga ADUN Permatang Pasir untuk berusaha lagi bagi membantu mereka. Dengan bantuan PUZ sebuah mesin baru mengepam air telah di pasang bagi memudahkan keluarga ini menguruskan hal-hal yang berkaitan makan minum dan amal ibadat mereka.

Apabila ditanya pemberita, kenapakah sehingga 50 tahun tidak mendapat bekalan air, beliau yang sedih menceritakan bahawa kawasan yang hendak dilalui bekalan air itu adalah diatas tanah orang, jadi ini menyukarkan mereka untuk mendapatkan kebenaran.

“Sehingga kini tiada langsung bantuan dari pihak UMNO sama ada untuk melakukan sebarang lawatan, bantuan atau menziarahinya kerana orang susah seperti saya memang sukar untuk mendapatkan bantuan, malahan mungkin kami tinggal jauh disini dan pemimpin sukar untuk sampai”, demikian jelas Che Din lagi.


“Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada YB Hamdan kerana berusaha mendapatkan bantuan dan keperihatinan YB Wan Azizah”, sambil berkata mengenali ahli parlimen itu sebagai isteri Anwar.

No comments: