KETUA -KETUA UMNO PROKSI PERHIMPUNAN DI KOMTAR






PULAU PINANG- 14HB.Hampir seribu ahli UMNO yang diberi wang poket untuk berhimpun di KOMTAR telah melaungkan slogan anti Lim Guan Eng yang memperkenalkan polisi baru dalam DEB.Polisi ini adalah untuk melihat ketelusan dalam soal pembahgian tender dan juga bagi menghapuskan gejala tidak sihat dari amalan merebut peluang perniagaan."Ini tidak bermakna pengenalan kepada polisi baru untuk menghapuskan DEB,tetapi menambahbaikkan polisi supaya tidak berlakunya rasuah" demikian jelas Lim semalam dalam siaran televisyen.

Umum mengetahui siapa Azhar, Siapa Dato Musa ,Siapa Jasmin.Semua mereka ini adalah wakil rakyat dan senator yang telah mengaut keuntungan yang banyak dengan melakukan banyak rasuah. Dato Musa misalnya merupakan seorang tokoh perniagaan yang membina Bandar PERDA melalui ASEANIA GROUPS ,namun kualiti rumah rakyat yang dibina amat menyedihkan.

Inilah antara muka-muka ahli politik UMNO yang dilihat cuba untuk mempengaruhi ahli-ahli UMNo bawahan, sedangkan beberapa pimpinan UMNO Permatang Pauh berada di Hong ketika berita ini ditulis.

Antara yang mungkin berada di sana ialah Imam duit.

Pemimpin Unmo itulah yang suatu masa dahulu mensabotaj ahli PAS di kampung-kampung, menafikan hak untuk mendapatkan subsidi baja, hak untuk mendapatkan saham Felcra, tanah dan sebagainya, mereka itu mungkin akan menangis ketika bertemu bagi menunjukkan betapa perlunya PAS bersama UmnoDifahamkan di kampung-kampung, pemimpin Umno merupakan hero, merekalah yang mensabotaj dan mencadangkan kepada pihak berkuasa supaya menyahkan orang PAS daripada mendapat subsidi baja serta bantuan kerajaan lainnya.

Malah, imam-imam yang disyaki menyokong PAS turut dibuang malah tiada ahli PAS dicalonkan untuk menduduki Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan sebagainya.

No comments: