FENOMENA.


Ihsan BA


 Semalam pergi ECM. 


Turun eskalator nak menuju ke kereta. Baru lepas pekena Bonanza Sushi King 24-27 September.


Ternampak butik Fazura.


Langsung teringat isu yang tengah hangat berlaku. Kadang kita tak ambil tahu tapi bila dah viral, secara tak langsung kita 'dipaksa' untuk ambil tahu. Begitulah 'algorithm' nya.


Antara yang kompleks dalam hidup adalah perjalanan berumahtangga. Sebab itu ia dikategorikan sebagai satu perjuangan.


Kadang di atas. Kadang di bawah. Kadang tenang. Kadang di landa badai.


Hakikatnya, hanya yang melalui saja yang mengetahui apa yang terjadi.


Kita yang diluar ini? Tiada hak untuk mengulas itu dan ini. Mencari salah siapa. Menuding jari. Mewujudkan persepsi negatif. Menyokong satu pihak, menyalah satu pihak.


Kita doa yang baik-baik je. Supaya Allah tentukan apa yang terbaik.


Kita rasa pada pandangan kita, yang terbaik adalah penyatuan. Namun, di sisi Allah, yang terbaik adalah takdir di sebaliknya.


Redha. Jalani saja kehidupan agar menjadi terbaik di sisiNYA. Apa yang Allah bagi, itulah yang terbaik💪


Buat pemilik jenama ini dan pasangan, serta pasangan di luar sana, semoga ada hikmah atas setiap yang terjadi. Semoga ada penyelesaian yang terbaik.


The most important thing is, whatever happens in life, jangan buat kita lupakan Allah dan jauh dari Allah. 🤲


عَجَبًا لأَمْرِ الْمُؤْمِنِ إِنَّ أَمْرَهُ كُلَّهُ خَيْرٌ وَلَيْسَ ذَاكَ لأَحَدٍ إِلاَّ لِلْمُؤْمِنِ إِنْ أَصَابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ فَكَانَ خَيْرًا لَهُ وَإِنْ أَصَابَتْهُ ضَرَّاءُ صَبَرَ فَكَانَ خَيْرًا لَهُ


“Sungguh menakjubkan keadaan seorang mukmin. Seluruhnya urusannya itu baik. Ini tidaklah didapati kecuali pada seorang mukmin. Jika mendapatkan kesenangan, maka ia bersyukur. Itu baik baginya. Jika mendapatkan kesusahan, maka ia bersabar. Itu pun baik baginya.” (HR. Muslim)