TUDUH ANWAR SEPERTI PEMIMPIN KOREA UTARA, KERJA ORANG HABIS MODAL POLITIK ATAU MAKAN DUIT HARAM.

 

Tadi di 𝗟𝗮𝗺𝗮𝗻 𝗫, aku ternampak poster gambar 𝗞𝗶𝗺 𝗝𝗼𝗻𝗴 𝗨𝗻 yang ditampal wajah DS Anwar dan diletak nama 𝗞𝗶𝗺 𝗝𝗼𝗻𝗴 𝗡𝗼𝗻. Rasanya poster ini disebarkan oleh laskar fitnah PN, si Bard.


Laskar fitnah PN itu menyamakan DS Anwar dengan 𝗗𝗶𝗸𝘁𝗮𝘁𝗼𝗿 𝗞𝗼𝗿𝗲𝗮 𝗨𝘁𝗮𝗿𝗮 kononnya kerana DS Anwar telah menjadikan Malaysia seperi Korea Utara di mana 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝗸𝗲𝗯𝗲𝗯𝗮𝘀𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝘀𝘂𝗮𝗿𝗮.


Satu je aku nak kata pada si Bard ni. Kalau DS Anwar macam Kim Jong Un, Bard ni dah lama 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝗵𝘂𝗸𝘂𝗺 𝘁𝗲𝗺𝗯𝗮𝗸 𝘀𝗮𝗺𝗽𝗮𝗶 𝗺𝗮𝘁𝗶. Tapi hakikatnya dia masih lagi bernyawa sampai ke hari ini.


Bard dipanggil untuk siasatan pun kerana menghina YDP Agong. Sedangkan begitu banyak 𝗰𝗲𝗿𝗰𝗮𝗮𝗻, 𝗰𝗮𝗰𝗶 𝗺𝗮𝗸𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 yang dia lemparkan terhadap tubuh DS Anwar, 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝘁𝗶𝗻𝗱𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗽𝘂𝗻.


𝗛𝗮𝗱𝗶 𝗔𝘄𝗮𝗻𝗴, 𝗠𝗮𝗵𝗶𝗮𝗱𝗱𝗶𝗻, 𝗦𝗮𝗻𝘂𝘀𝗶 dan ramai pemimpin PN yang lain bukan main seronok cerca DS Anwar tapi sampai ke hari ini 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮 𝗺𝗮𝘀𝗶𝗵 𝗯𝗲𝗯𝗮𝘀. Kena siasat pun atas sebab jenayah lain.


Kalau itu pemimpin utama, yang 𝘁𝗮𝗿𝗮𝗳 𝗯𝗮𝗹𝗮𝗰𝗶 seperti 𝗗𝗮𝘆𝗮𝗻𝗴𝗸𝘂 𝗜𝗻𝘁𝗮𝗻, 𝗦𝗼𝗹𝗶𝗱𝘀𝗶𝘁𝗼𝗿, 𝗬𝗕 𝗩𝗶𝗿𝘂𝘀 dan si 𝗕𝗮𝗿𝗱 tu sendiri pun tak kena tindakan walau lidah mereka tak pernah kering dari fitnah.


Entahlah. Susah nak cakap. 𝗠𝘂𝗻𝗴𝗸𝗶𝗻 si Bard memang sara anak isterinya dengan guna duit pendapatan 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗵𝗮𝘀𝗶𝗹 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵. Jadi dia tak risau dosa dan pahala. Atau mungkin dia rasa dia dapat 𝘣𝘺𝘱𝘢𝘴𝘴 𝗻𝗲𝗿𝗮𝗰𝗮 𝗺𝗶𝘇𝗮𝗻 di Hari Akhirat kelak. Sebab tu dia tak takut memfitnah.


Rugilah orang yang ambil upah menfitnah. Di dunia ni  dapat la kalau nak bermewah. Tapi di akhirat nanti jadi miskin kedana 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗻𝗮 𝘁𝗲𝗿𝗽𝗮𝗸𝘀𝗮 𝗹𝗮𝗻𝗴𝘀𝗮𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗵𝘂𝘁𝗮𝗻𝗴 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗶𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵.


𝗟𝗲𝗯𝗶𝗵 𝗿𝘂𝗴𝗶 orang yang tukang sebar. Setidaknya yang cipta fitnah dapat juga duit. Si tukang sebar 𝘁𝗮𝗸 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗮𝗽𝗮 𝗽𝘂𝗻 𝗱𝗶 𝗱𝘂𝗻𝗶𝗮. Tapi di akhirat sama papa dengan si tukang fitnah. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: