LOKMAN PUN.. LAIN KALI KALAU JUMPA MINTA LA MAAF DENGAN PMX... MACAM SI SANUSI PALA BAPAK TU BUAT... TAPI YA LAH LOMAN MANA ADA Phd. ORANG PHD SAJA YANG BOLEH HANDLE BAB BAB KERAJAAN KENA TROL NI. .



 𝗟𝗢𝗞𝗠𝗔𝗡 𝗣𝗨𝗨𝗨𝗡𝗡𝗡.....𝗞𝗔𝗟𝗔𝗨 𝗝𝗨𝗠𝗣𝗔 𝗣𝗠𝗫 𝗧𝗨 𝗠𝗜𝗡𝗧𝗔𝗞 𝗠𝗔𝗔𝗙, 𝗖𝗜𝗨𝗠 𝗟𝗔 𝗧𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡 𝗣𝗠𝗫 𝗧𝗨. 😜


𝗢𝗥𝗔𝗡𝗚-𝗢𝗥𝗔𝗡𝗚 𝗬𝗚 𝗟𝗔𝗬𝗔𝗞 𝗧𝗔𝗣𝗜 𝗧𝗔𝗞 𝗗𝗔𝗣𝗔𝗧 𝗝𝗔𝗪𝗔𝗧𝗔𝗡 𝗦𝗘𝗕𝗔𝗕 𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗘𝗧𝗜 𝗖𝗜𝗨𝗠 𝗧𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡 𝗟𝗔. 𝗞𝗔𝗟𝗔𝗨 𝗣𝗔𝗡𝗗𝗔𝗜 𝗖𝗜𝗨𝗠 𝗧𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡, 𝗚𝗔𝗚𝗔𝗟 𝗕𝗨𝗔𝗧 𝗞𝗘𝗥𝗝𝗔, 𝗠𝗔𝗞𝗔𝗡 𝗚𝗔𝗝𝗜 𝗕𝗨𝗧𝗔 𝗣𝗨𝗡 𝗧𝗔𝗞𝗣𝗔. 


𝗧𝗔𝗞 𝗣𝗘𝗥𝗖𝗔𝗬𝗔?? 𝗖𝗨𝗕𝗔 𝗧𝗘𝗡𝗚𝗢𝗞 𝗝𝗞𝗢𝗠 𝗕𝗨𝗔𝗧 𝗔𝗣𝗔?? 𝗠𝗘𝗡𝗞𝗢𝗠 𝗣𝗨𝗡 𝗦𝗬𝗢𝗞 𝗦𝗘𝗡𝗗𝗜𝗥𝗜 𝗝𝗔. 𝗕𝗘𝗥𝗟𝗔𝗠𝗕𝗔𝗞 𝗞𝗔𝗧 𝗙𝗕 𝗪𝗔𝗟𝗔𝗨𝗡 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 𝗗𝗢𝗞 𝗖𝗔𝗖𝗜 𝗖𝗘𝗥𝗖𝗔, 𝗠𝗔𝗞𝗜 𝗛𝗔𝗠𝗨𝗡, 𝗛𝗜𝗡𝗔 𝗣𝗠𝗫, 𝗙𝗜𝗧𝗡𝗔𝗛 𝗕𝗔𝗚𝗔𝗜. 𝗔𝗣𝗔 𝗧𝗜𝗡𝗗𝗔𝗞𝗔𝗡?? 


𝗢𝗛 𝗬𝗔....𝗣𝗠𝗫 𝗞𝗔𝗧𝗔..."𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗧𝗔𝗞 𝗣𝗘𝗗𝗨𝗟𝗜 𝗢𝗥𝗔𝗡𝗚 𝗠𝗔𝗞𝗜" - 𝗜 𝗗𝗢𝗡'𝗧 𝗖𝗔𝗥𝗘...!! 𝗦𝗢, 𝗞𝗘𝗡𝗔𝗣𝗔 𝗞𝗜𝗧𝗔 𝗡𝗔𝗞 𝗣𝗘𝗗𝗨𝗟𝗜 𝗗𝗔𝗞?? 🤣


𝗕𝗢𝗦𝗔𝗡.


- Zus Din 

13062024

************************

𝗞𝗔𝗟𝗔𝗨𝗟𝗔𝗛 𝗟𝗢𝗞𝗠𝗔𝗡 𝗔𝗗𝗔𝗠 𝗝𝗔𝗗𝗜 𝗞𝗣 𝗝𝗞𝗢𝗠…


Apabila dua hari lalu saya menulis mengenai Jkom yang langsung tidak berfungsi dan membayar gaji kepada Ketua Pengarahnya tak ubah macam menadah air dengan raket badminton, ada beberapa orang bertanya - siapa yang layak mengetuai agensi itu?


Sebagai syarat tak bertulis, oleh kerana PKR yang mengetuai kerajaan, maka orang yang mengetuai Jkom sebaiknya mestilah daripada PKR juga.


Ini tentunya lebih berupaya memastikan Jkom berperanan dengan lebih baik dalam mempertahankan kerajaan, terutama untuk melindungi Perdana Menteri daripada pelbagai “tembakan” musuh.


Ketika UMNO mengetuai kerajaan dulu, ketua agensi tersebut (sebelum ini dikenali sebagai Jasa), semua Ketua Pengarahnya adalah daripada UMNO.


Lantikan pertama di bawah kerajaan madani sebelum ini iaitu Dr Agus Yusof untuk mengetuai Jkom memang suatu kesilapan besar telah dilakukan oleh Anwar Ibrahim.


Tidak pasti siapa yang mencadangkan nama Dr Agus kepada Perdana Menteri, tetapi jika ia pilihan Anwar sendiri, bermakna itulah kesilapan beliau.


Sebagai bekas pensyarah, fambahan lagi tidak diketahui parti mana yang dianggotainya,  terbukti beliau tiada keupayaan untuk bertempur di gelanggang politik untuk mempertahan dan membela kerajaan dan Perdana Menteri.


Akhirnya dengan pelbagai serangan yang menimpa, Anwar dan kerajaan jadi terkapai-kapai tanpa pembelaan sehingga tercetus skandal A&W yang menyebabkan Dr Agus meletakkan jawatannya.


Selepas Dr Agus, kerajaan seterusnya melantik Khairuddin Othman, bekas Adun Pas yang berhijrah ke PKR sebagai penggantinya.


Memang Khairuddin orang PKR dan lantikannya telah memenuhi syarat tak bertulis yang sepatutnya, tetapi satu kekurangan Khairudidn ialah beliau bukan aktivis politik yang kelibatnya selalu memegang senjata di medan perang.


Jkom adalah agensi untuk berperang dan ketuanya mestilah seorang yang sedia dan tahu untuk berperang.


Khairuddin sama sekali tiada ciri-ciri tersebut dan melihat kedudukan Jkom yang seolah-olah tak wujud di sebalik Anwar dihentam kiri dan kanan ketika ini, sekali lagi perlantikan beliau juga merupakan suatu kesilapan.


Memang Khairuddin patut ditamatkan kalau kerajaan mahu melihat Jkom benar-benar berperanan.


Tetapi, apa yang malang ialah dalam senarai barisan kepimpinan PKR ketika ini, tiada aktivis politik yang sesuai untuk dilantik bagi menerajui Jkom.


Jika Johari Abdul tidak dilantik sebagai Speaker Parlimen, sebenarnya beliaulah paling layak untuk menerajui Jkom kerana mempunyai pengalaman dan pengetahuan dalam selok-belok peperangan lantaran pernah bersama BTN sebelum ini.


Dalam keadaan sekarang, membiarkan Khairuddin terus kekal di kerusi Ketua Pengarah Jkom, ia bermakna kerajaan terus menggunakan raket badminton sebagai cara untuk menadah air - suatu perbuatan paling membazir dalam dunia.


Habis, siapa paling layak mengetuai Jkom?


Oleh kerana dalam PKR tiada yang layak dan rakan kongsi utama kerajaan sekarang ialah UMNO, daripada membiarkan Jkom terus tidak berfungsi, adalah lebih baik diberikan jawatan Ketua Pengarah Jkom kepada pemimpin UMNO untuk menerajuinya.


Pemimpin UMNO yang paling disebut-sebut daripada segi kelayakan dan kemampuannya, bahkan ada mereka yang dekat dengan Anwar sendiri turut setuju, ia tidak lain ialah Lokman Noor Adam, Ahli MT dan Pengarah Komunikasi UMNO ketika ini.


Dalam berperanan membela Anwar, Lokman bukan saja lebih ke depan berbanding Ketua Pengarah Jkom, bahkan lebih rajin daripada Pengarah Komunikasi dan ahli MPP PKR sendiri.


Bayangkan jika Jkom berada kendaliannya?


Cuma, Lokman ada dosa besar kepada Anwar dan keluarganya ketika berlaku isu Liwat 2 sebelum ini yang mungkin masih berbekas dan sukar dilupakan sehingga sekarang.


Kalau sesiapa yang telah menonton atau tertonton video-video lama Lokman dalam kes Liwat 2, memang tidak dinafikan ada kata-katanya terhadap Anwar dan keluarganya bukan saja tepat menikam hati, malah boleh dikata tertusuk sampai ke tulang hitam.


Tapi semuanya itulah politik, segala-galanya adalah episod yang sudah berlalu dan tidak perlu diimbau lagi.


Cuma, satu pesanan buat Lokman, kalau terjumpa Anwar di mana-mana majlis selepas ini, sebutlah kata maaf berulang kali sambil cium tangannya erat-erat.


Yang selalu terlihat selama ini, beliau cuma tunduk bila bersalam dengan Anwar tapi tak pernah ternampak ada mencium tangan Perdana Menteri.


Mudah-mudahan…berkat selalu cium tangan Anwar, terlorong rezeki jawatan Ketua Pengarah Jkom buatnya. - ShahbudinHusin 13Jun2024.


https://shahbudindotcom.net/2024/06/13/kalaulah-lokman-adam-jadi-kp-jkom.html



No comments: