BUKAN ISU KERAJAAN TAK BOLEH KRITIK, TAPI KO MAIN DAN FITNAH ISU RAJA RAJA TERUTAMA YDP AGONG



 

Dalam 𝗶𝘀𝘂 𝗸𝗮𝘀𝗶𝗻𝗼 ni, yang buatkan si Badrul didakwa di mahkamah adalah kerana ia ada 𝗺𝗲𝗹𝗶𝗯𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗬𝗗𝗣 𝗔𝗴𝗼𝗻𝗴. Bukan sebab kritik kerajaan pun.


Tapi permainan naratif oleh 𝗽𝘂𝗮𝗸 𝗾𝗮𝘇𝗮𝗳 seolah-olah kerajaan tak boleh dikritik. Aku amat yakin tajuk berita ini akan dimanipulasi mereka untuk mendakwa 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝗸𝗲𝗯𝗲𝗯𝗮𝘀𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝘀𝘂𝗮𝗿𝗮.


Kalau setakat sentuh kerajaan, sentuh PMX, setakat yang aku nampak, tiada tindakan 𝗹𝗮𝗻𝗴𝘀𝘂𝗻𝗴! Tengoklah cerita 𝗽𝗹𝗮𝗻𝘁𝗮 yang kini sahih fitnah. Ada sesiapa yang didakwa ke? Tiada!


Begitu juga fitnah-fitnah lain yang melibatkan peribadi DS Anwar. Semua bebas. Kita penyokong ni yang sakit hati sangat tengok.


Tapi bila melibatkan 3R, ia tak boleh dibiarkan. Sudah terpateri kukuh dal masyarakat kita 𝘀𝘂𝗹𝘁𝗮𝗻-𝘀𝘂𝗹𝘁𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗿𝗮𝗷𝗮-𝗿𝗮𝗷𝗮 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗯𝗼𝗹𝗲𝗵 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗱𝗶𝘀𝗲𝗻𝘁𝘂𝗵. Kalau berani buat, beranilah tanggung.


Malangnya mereka suka 𝘴𝘱𝘪𝘯 cerita. Aku yakin sekejao lagi boleh nampak di media sosial kerajaan ini akan dituduh 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗱𝗲𝗺𝗼𝗸𝗿𝗮𝘁𝗶𝗸 𝗱𝗮𝗻 𝘇𝗮𝗹𝗶𝗺. Padahal mereka yang 𝗷𝗮𝗵𝗮𝘁 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝗶𝗮𝗱𝗮𝗯. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: