BERAS KAITKAN BERNAS.



Sham Ghaz


 Posting kaitkan ‘BERNAS’: YB Azman Ibrahim membenarkan kenyataan saya beras jenama “Terengganu Best” beredar dipasaran terbuka.


Lagi satu baca para last tu, jelas ada pemborong masih guna plastik lama dan edar di pasaran terbuka. Betul lah laporan saya buat sebelum ini.


Kamu yang salah, gopoh sangat. Kita tanya pasal beras jenama “Terengganu Best” yang kamu melenting ingat orang kritik “Beras Ganu” keluaran kamu kenapa? 


Lagi satu kamu ni petik sumber mana ni? 


Jika dari BERNAS kenapa takda letterhead dan sign pegawai BERNAS? 


Apapun jika ia dari sumber BERNAS sekalipun, jenama beras “Terengganu Best” tu telah beredar di pasaran untuk makanan haiwan.


Kenapa beras tempatan untuk makanan manusia boleh dijual dipasaran dgn harga lebih kurang sama dgn harga untuk dijual sebagai dedak haiwan. 


Isu yang timbul bekalan beras untuk manusia pun tidak cukup, macamana BERNAS mengawal dan memantau pengilangan, pemborongan dan pengedaran beras ini di pasaran?


Itu belum buka topik kenapa beras tempatan tidak cukup kena ada isu yang Viral beras tempatan dicampur dgn beras import untuk dijual dgn harga lebih mahal. Sbb harga beras import dari luar Negara naik berganda.


Tapi yang nyata, BERAS GANU keluaran Kerajaan Negeri PAS Terengganu pun tiada stok di pasaran. 


Lebong jah lebih duk attack Kerajaan Pusat kononnya tidak pandai selesai ketidakcukupan beras putih untuk pasaran domestik,


Rupanya di negeri mereka tadbir lagi teruk!



No comments: