KENAPA USTAZ PAS BIARKAN PENGIKUTNYA MUNAFIKKAN ORANG?



1. Memanglah ciri2 munafiq ada 3, tapi walaun tak boleh suka2 panggil individu tertentu Munafiq bila pada persepsinya 3 ciri tu dah ada.


2. Merata-rata walaun menulis dan buat poster kata Anwar Munafiq. Kau lagi hebat dari Nabi ke? Ulamak PAS tak ajar ke?


3. Ada walaun sambung "munafiq ni lagi teruk dari kapir! neraka terbawah!" Astaghfirullah. Kau sedar tak apa kau tulis ni?.


4. Ni ciri2 Khawarij suka 'downgrade' tahap iman orang lain. Suka panggil kafir, munafiq, anti-islam, musuh Islam, musuh Allah, sekular, liberal.


5. Aku pun boleh kata, pada persepsi aku 3 ciri munafiq telah ada pada pemimpin PAS, tapi aku tak boleh kata pemimpin sekian2 itu telah Munafiq.


6. Berbohong - Haji Hadi dulu kata boleh berbohong masa Nik Abduh bohong dalam skandal Video Ana Tahu. Dia berbohong bahawa dia telah berbohong.


7. Khianat - Lantik 70 Menteri dan ramai Duta Khas makan gaji buta bukan kerja Khianat kepada negara ke? 


8. Mungkir Janji - Dulu pemimpin PAS janji mansuh PTPTN kenapa tak laksana janji tu?


9. Kerana taksub, Walaun kerap kali petik satu dua insiden dan judge keimanan atau kemunafikan lawan mereka. Kau dah belah dadanya kah?


10. "Barangsiapa memanggil seseorang dengan sebutan "kafir" atau ia memanggilnya "musuh Allah" sedangkan orang itu tidak demikian, maka tuduhan itu kembali kepadanya." (HR. Muslim, Kitabul Iman)


Ahmad Mursi



No comments: