KAH..KAH...KENA TARIK TAULIAH MACAM NAK KIAMAT..WOIIII...BANYAK TEMPAT LAGI NAK CARI DUIT...KAH..KAH..KAH..

 

Bila tauliah kena tarik balik di Selangor, sang ustaz merengek di media sosial. Kenapa? Di Malaysia kan ada 12 buah negeri yang lain? Wilayah Persekutuan pun ada. Pergilah berceramah di sana.


Masih juga boleh mengajar di YouTube. TikTok pun boleh. Ustaz Zuliadin tu kena banned di Terengganu elok je mengajar di YouTube, FB dan TikTok. Kalau niat nak mengajar, apa cara pun boleh.


Melainkan kalau sebab salam kaut. Iyalah, Selangor kan negeri maju. Sampul suratnya tentu lebih tebal dari negeri lain. Itu yang meroyan tak sudah tu. Nak bayar installment kereta pun terganggu.


Itulah. Dah banyak kali ingatkan. Jangan berpolitik dalam masjid. Sultan Selangor pun dah berapa kali beri amaran. Tapi degil. Bila tindakan diambil, dia marah pulak. Tapi peraturan tak nak ikut.


Tak payahlah persoalkan penarikan balik tauliah tu. Jabatan Agama di bawah Sultan Selangor. Perkara ni mesti dah dipersetujui oleh baginda. Jangan ikut perangai makhluk utara tu yang Sultan pun dia buat bahan lawak. Itu biadab namanya. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


1 comment:

Anonymous said...

Ustaz ustaz ramai dengan pas. Mana ada ustaz nak bersama pelewat. Banyak dosa.