KENAPA SANUSI BENCI SANGAT JIKA APEK CINA MENGAJAR DI MASJID?



1. “10 tahun lagi apek seluar pendek ajar agama di masjid”. Kata sanusi tujuan momokkan orang Melayu agar takut dengan Cina.


2. Bukan sebab itu ajaran Islam tapi strategi politik PAS kumpul undi Melayu. 


3. 15 Tahun DAP di Pulau Pinang, tak berlaku pun seperti itu.


4. Kalau Sanusi ikut manhaj Dakwah Almarhum TG Nik Aziz, nadanya "Satu hari nanti Cina Muslim akan ramai mengajar di Masjid. Alhamdulillah". Tapi PAS telah tersesat jauh.


5. ATGNA hingga siapkan 'Masjid Beijing' di Rantau Panjang seperti tokong Cina bermenara. 


6. Mesej dakwahnya "Islam ni bukan Melayu punya tapi semua bangsa". Aspek ini yang telah luput dari PAS. PAS kini Parti Assobiyyah.


7. Video lama TGNA jelaskan perihal Masjid Beijing: "Islam sampai tanah Melayu 500 tahun dulu, tapi sampai di China 1,000 tahun lebih awal. Ketajaman permusuhan kaum Melayu-Cina bukan cara Islam. Kita nak timbulkan rasa persaudaraan, rasa harmoni, rasa simpati antara Melayu dan Cina".


8. Tak cukup dengan itu, TGNA buat pula Ekspo Cheng Ho. Laksamana, Diplomat, Pelayar Muslim bangsa China Era Dinasti Ming. 


9. Allahu. Menitis air mata rindu saya dengar video lamanya ini dan kenangkan wajah PAS sekarang.


10. Kita sepatutnya hairan bagaimana orang macam Sanusi berkhutbah di Masjid. Watak bengis, mencarut, menghina, fitnah, berbohong, menghasut benci sesama kaum, qazaf dan bertakbir!. Ini bukan watak 'Pejuang Islam' tapi watak 'Pejuang Khawarij'.


Ahmad Mursi



No comments: