PENYATAAN RASMI





PENYATAAN RASMI

Semalam, melalui dada akhbar, calon Barisan Nasional Pengkalan Chepa telah mengatakan pihak Universiti telah mengesahkan sijil pelajaran beliau adalah sah.

Namun, penyataan tersebut tidak disertakan apa-apa bukti atau penyataan khas dari pihak Universiti. Setakat ini hanya hearsay atau cakap2 kosong daripada dia.

Saya dengan ini mengemukakan bukti daripada pihak Universiti Gajah Mada menjawab email rasmi yang dibuat oleh pihak saya. Ia mengatakan Calon BN ini bukan merupakan alumni UGM, sijil Ijazah yang diviralkan juga adalah palsu. Surat itu juga mengatakan beliau tidak tamat pengajian.

Saya juga telah menyemak kembali database Kementerian Pendidikan Tinggi Indonesia, ia juga merekodkan calon ini BELUM LULUS pengajian. Boleh semak sendiri melalui link di bawah.

Dengan ini, saya menggesa calon ini agar berterus terang kepada rakyat dalam masa 24 jam.

Sekiranya tiada kenyataan dan bukti daripada beliau dalam tempoh masa tersebut, saya akan meneruskan melalui laporan polis dan peguam saya akan mengambil tindakan selajutnya untuk menyaman beliau.

Saya selalu percaya, the power in people is greater than the people in power.

Bangkit anak bangsaku, jangan dibiarkan pemimpin sebegini menang pilihanraya dan memerintah kita.

Salam hormat,

Liyana Marzuki

****************************************************

Siapa saja boleh email ke pihak Universiti di alamat email berikut: akademik.fk@ugm.ac.id. In sya Allah… Mereka akan membalas dengan surat yang sama dalam masa 2-3 hari.

Anda juga boleh semak sendiri database KPT ini: menunjukkan beliau belum lulus.

https://pddikti.kemdikbud.go.id/.../M0YwOTk0OTQtNDFFNi00O...

Universitas Gajah Mada (UGM)

KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

Sinar Harian

Noor Hisham Abdullah

 

No comments: