TAK APA..PUAK PUAK NI DIA AKAN SALAHKAN PH SAJA -ALAH TAKKAN RAKYAT TAK FAHAM SANGAT....UMNO NGAN UMNO GADUH-JUMPA DAP AJAK KAWAN LEPAS TU TUDUH PH ...APA PUNYA MUSIBAT

 


PRN Melaka: Petunjuknya adalah pandemik


PRN Melaka: Petunjuknya adalah pandemik. Melayu..hang bagi 5 hinggit pun dia kata banyak dah....boleh tak motong getah wooooo...3-4 hari dok kedai kopi.


Aku mulanya dah tak mahu sentuh pasal Politik melibatkan PH ni.. aku dah bosan dgn politik sejak PH tandantangan MOU ni… apalagi nak sentuh tentang PRN Melaka walaupun ada sahabat komen, inbox minta aku komen.. Tapi bila ada seorang pemimpin tiba tiba melalak.. Aku akan mula beri pandangan peribadi aku.. Pandangan peribadi aku takda kaitan dgn PH pun..

PRN Melaka ini soal PN dan UMNO bersama atau tidak.. atas ketokohan Adly mereka boleh menang jika PRN ini berlaku dalam keadaan biasa dan Pengundi luar itu pulang mengundi..Namun kemungkinan besar PH kalah itu besar jika pengundi Cina tidak keluar mengundi disebabkan Pandemik Covid-19..

Masyarakat Cina sebenarnya cukup takut dengan lonjakan dan jangkitan covid-19 , Kebanyakan anak muda Cina bekerja diluar termasuk Singapura..Lagi depa takut melihatkan apa yg belaku di Sabah..apalagi Lonjakan di sarawak yg menyebabkan kematian TKM sarawak James masing semalam..

Berbeza dengan Masyarakat Melayu yang tak berapa peduli pun..kalau ada Duit lagi lah depa mengundi.. Kita boleh lihat suasana di Mall, Pantai, kedai makan dan pusat Peranginan.. Melayu tidak sensitif soal Covid-19 ni..

Mungkin PH akan dapat manfaat jika PN dan UMNO berpecah..Jadi biarpun kedudukan dan komposisi kaum itu seimbang di Melaka.. Kemungkinan PH kalah disebabkan pertusan rendah keluar mengundi tetap ada.. Bab lain sambung nanti.. 😉

Ipohmali

No comments: