ISLE TERANCAM NIH....MANA WALAUN WALAUNCAI..WALAUNTIT.....ISLE TERANCAM NIH...WOIIII...ISLE TERANCAM

 May be an image of ‎2 people, people standing and ‎text that says "‎三ョミ ت LOKAP POLIS VKAP OUS mStar FOLLOW SEMASA Langgar SOP, 49 jemaah solat sunat Aidiladha ditahan JULY 21, 2021 AT 12:23 PM SERAMAI 49 lelaki ditahan atas dakwaan melanggar prosedur operasi standard (SOP) kerana menunaikan solat sunat Aidiladha di Taman Pelangi, Bukit Mertajam, Pulau Pinang pada Selasa.‎"‎‎


HAMZAH RIE NA


Korang lebai jangan ingat kami nak lepaskan korang dengan kehangatan isu pejuang-pejuang ummah nih.

Woiiii mana pejuang mujahid cyber Pas korang ok ker pasal marhaen ditangkap, digari, disarung baju oren dan berkaki ayam mcm lakukan jenayah berat. Tetapi sebenarnya langgar sop solat Aidil Adha sahaja.

Sedangkan kenduri durian oleh pemimpin2 pn tu lagi besar punya lahabaunya. Seronok seronok kenduri durian. Berduka ria. Ok ker bai? Islam Tak terancam ker bai?

 

Apakah jihad yang paling sukar untuk Kita semua tewaskan, dari sudut pandang Baginda Rasul saw?

Jihad melawan hawa nafsu adalah Jihad terbesar menurut Rasulullah saw. Terutama diakhir zaman ini dgn segala godaan harta benda dan wang ringgit.

Bila geng pejuang ummah bergaduh, kakak terus teringat satu peristiwa. Kakak terpaksa letak nama samaran demi kemaslahatan persahabatan.

Memandangkan beliau pun berada didlm list saya. Tapi kakak dah minta izin utk menulis throw back ini.

Kami sama umur, saya dan kawan saya satu Hari ambil keputusan utk belajar mengaji.

Kebetulan guru mengaji ni berlainan jantina, tetapi bila mengaji ibu ayah kawan saya selalu ada tapi Tak lah dekat2 sangat.

Kadang2 diruang atas kadang2 didapur. Saya paling banyak ponteng, sebab waktu tu saya Masih baru mulakan kerjaya saya sebagai pramugari.

Satu Hari kawan saya si eton cerita pada saya, yg dia Tak nak mengaji dah. Saya marah pada dia, sebab Tak tahu cerita.

Bila kawan saya cerita apa terjadi, saya tergamam dan sokong tindakkan kawan saya itu. Saya suruh dia cerita dgn mak ayah dia, kawan saya cakap MUSTAHIL MAK AYAH ATAU ORANG PERCAYA orang alim mcm tutttt tu meraba raba tangan saya.

Saya ni siapa, Tak berjubah Dan tak bertudung. Sekarang baru saya faham. Jom kita lihat dan kaji beberapa ulamak muktabar yg tersesat akibat pentadsub2 mereka. Sehingga mereka menjadi bongkak Dan sombong sehingga mencipta agama baharu kerana menganggap agama Allah ini tidak sempurna buat mereka.

Jgn manipulasikan article ini. 

No comments: